در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

رشد بیش از ۳ میلیونی دانشجویان دانشگاه‌ها پس از انقلاب اسلامی

وزیر علوم گفت: نهضت ساخت خوابگاه های متاهلی دانشگاه ها در جهت اجرایی سازی قانون جوانی جمعیت آغاز شده است.

با پیروزی انقلاب اسلامی حوزه آموزش عالی و  دانشگاهی کشور مانند سایر حوزه ها از رشد قابل توجهی برخوردار شده است؛ به طوری که این پیشرفت در کمیت و کیفیت دانشگاهیان به طور محسوسی دیده می شود.
 
در دوران قبل از انقلاب اسلامی، کشور تنها  ۱۵۰ هزار دانشجو داشته است؛ اما با پیروزی انقلاب اسلامی ، در حال حاضر  سه میلیون و ۲۰۰ هزار دانشجو در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور مشغول به تحصیل هستند.
 
محمد علی زلفی گل، وزیر علوم گفت: طراحی، تصویب و اجرای نظام سنجش و انگیزش جدید برای جهش علمی بر مبنای عملکرد، پایه های تشویقی، سرآمدان آموزشی، پژوهشی و فرهنگی، طراحی و راه اندازی اتاق های فکر شانزده‌گانه از جمله اقدامات وزارت علوم هستند.
 
به گفته وی راهکار مناسب جهت هدایت تحصیلی مدال آوران المپیادی و استعدادهای برتر در رشته های اولویت دار کشور طراحی شده است. شیوه نامه جذب نخبگان به عنوان عضو هیئت علمی به تصویب رسیده است.
 
او بیان کرد: طرح تقویت علوم پایه و علوم انسانی با بورسیه کردن از طریق بنیاد ملی نخبگان طراحی و تصویب شده است. جذب و نگهداشت نخبگان از طریق بورسیه صنعت و در زمینه توسعه آموزش مهارت محور تلاش های زیادی انجام شده است.
 
زلفی گل ادامه داد: نهضت ساخت خوابگاه های متاهلی در دانشگاه ها در جهت اجرایی سازی قانون جوانی جمعیت شروع شده است. مرکز توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآن و علوم انسانی کشور نیز ایجاد شده است.
 
وزیر علوم گفت: تعداد مقالات علمی ایران از رشد چشمگیری برخوردار است. سامانه نظام ایده ها و نیازها هم در راستای تحقیقات نیاز محور راه اندازی شده است.
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۴ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
تو هر کوچه پس کوچه نگا میکنی میبینی تابلوی دانشگاه نصب شده از دانشگاه آزاد و پیام نور و غیر انتفاعی بگیر تا دانشگاه علمی کاربردی در رشته های آشپزی و نجاری و خیاطی و غیره، طرف هنوز اسم خودش رو بدون غلط نمیتونه بنویسه،شده دانشجو-بعد همین دانشجو فارغ التحصیل میشه میاد بیرون با پارتی و رابطه بازی میره مشغول به کار میشه-خدا رحم کنه چند سال دیگه همین دانشجوها عمل جراحی و راه سازی و ساختمان سازی و تدریس در دانشگاه و هزار پست حیاتی رو میگیرن دستشون گه قدیم 150 هزار دانشجو بود از تو دل همون 150هزار نفر افرادی مثه پروفسور حسابی و پروفسور سمیعی و زرین کوبها در میومدن-ببینیم از از این سه میلیون دانشجو چی در میاد؟!
آخرین اخبار