در همایش مشترک حمایت اجتماعی و قضائی از نیازمندان مطرح شد؛

تفاهم نامه مشترک با هدف رفع چالش‌های حقوقی و توانمند سازی مددجویان خراسان شمالی

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت: تفاهم نامه مشترک بین کمیته امداد و دادگستری خراسان شمالی با هدف رفع چالش‌های حقوقی و توانمند سازی مددجویان خراسان شمالی منعقد شد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) در همایش "حمایت اجتماعی و قضائی از نیازمندان" که با حضور رئیس کل محترم دادگستری خراسان شمالی و مسئولین استانی در محل اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی برگزار شد گفت : این همایش با هدف استعدادیابی، توانمند سازی و شناسایی افراد دارای استعداد‌های برتر در حوزه‌های علمی-فرهنگی-هنری_ ورزشی و... با همکاری دادگستری خراسان شمالی برگزار شد.

الهی راد  گفت: در مواردی بعد از فوت پدر، اعضای خانواده دچار مشکلات و مسائل زیادی از جمله حضانت، ارث و... می‌شوند که ممکن است در این میان حقوق ایتام تضییع شود و بر سلامت روحی و روانی آن‌ها نیز تاثیر گذارد.

مدیر کل کمیته امداد خراسان شمالی گفت : در حوزه ارائه خدمات حقوقی به مددجویان همکاری‌های خوبی بین این نهاد و دادگستری خراسان شمالی وجود دارد.

او گفت: هم اکنون  ۳۰۰ نفر از کارکنان دستگاه قضا از ایتام داخل و خارج استان حمایت می‌کنند.

الهی راد گسترش تعاملات و استفاده از ظرفیت‌های دو نهاد دادگستری و کمیته امداد در جهت ارتقاء سطح خدمات رسانی به مددجویان در حوزه‌های مختلف قضایی و حقوقی، امضاء تفاهم نامه مشترک با هدف رفع چالش‌های حقوقی و توانمند سازی مددجویان، برگزاری دوره‌های آموزشی برای مددجویان، کمک به اشتغال زندانیان و خانواده‌های آن‌ها و حمایت از آن‌ها و آزادی زندانیان را از دیگر اهداف برگزاری این همایش برشمرد.

او گفت : تعداد ۱۰۰ نفر از کارکنان دستگاه قضا به صورت کسر از حقوق در ۱۰ ماه گذشته مبلغ ۲۴ میلیون تومان به ایتام تحت حمایت این نهاد کمک کردند.

او گفت : این نهاد خدمات مختلفی، چون ارائه آموزش‌های مهارتی، فرهنگی، حمایت از دانش آموزان، اهدا جهیزیه به نوعروسان، ارائه خدمات حقوقی، احداث مسکن و... را به مددجویان تحت پوشش ارائه می‌دهد.

گفتنی است؛ در حاشیه این مراسم از ۱۳ نخبه فرهنگی-آموزشی-ورزشی و قرآنی تحت پوشش امداد، ۲۹ وکیل برگزیده و خیر استانی و ۱۱ مددکار نمونه تجلیل شد.

شایان ذکر است: در حال حاضر تعداد ۶ هزار و ۷۵ نفر از فرزندان ایتام و محسنین تحت حمایت کمیته امداد استان هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.