۶ روستای کوهستانی کلات به شبکه گاز خراسان رضوی متصل شد

همزمان با ششمین روز از دهه فجر، طرح گازرسانی به ۶ روستای کوهستانی شهرستان کلات با حضور استاندار خراسان رضوی افتتاح شد.

یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی در آیین افتتاح این طرح‌ها در روستای تقی آباد با اشاره به اجرای طرح تحول روستایی در ۲ هزارو ۵۹۶ روستای استان گفت: یکی از طرح‌های تحولی استان در روستا‌های بالای۲۰ خانوار گازرسانی است که در کنار ۱۴ مولفه عمرانی و خدماتی دیگر در حال انجام است.

او افزود: در روستا‌های پنج شهرستان موضوع های زیرساختی در حال اجرا است و از سوی دیگر اشتغال روستایی از دیگر موارد تاکیدی به فرمانداران شهرستان‌های خراسان رضوی است تا با توجه به ظرفیت‌ها و مزیت‌های هر منطقه روی آن تمرکز داشته باشند.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: ظرفیت مردمی روستایی، در کنار ایجاد زیرساخت‌های لازم با پیگیری معیشت مردم ساکن در روستا‌ها ارتباط دارد و حایز اهمیت است و در زندگی روستاییان تاثیر دارد.

نظری بیان کرد: روستا‌ها همچون گذشته باید مولد بوده و نیازی به شهر‌ها نداشته باشند، همان گونه که در گذشته محصولات کشاورزی و دامداری داشتند، باید مولد شوند تا زندگی روستایی متناسب با فرهنگ و معاش روستایی فراهم شود.

او تصریح کرد: موضوعات اجتماعی نیز حایز اهمیت است و نباید ناهنجاری‌های همچون اعتیاد، طلاق و افزایش سن ازدواج در محیط باصفای روستایی وجود داشته باشد.

فرشید دشتی قائم‌مقام شرکت گاز خراسان رضوی نیز در این آیین گفت: شهرستان کلات ۱۱ هزار مشترک گاز دارد که ۶ هزار مشترک سهم ۲۸ روستای این شهرستان است.

او  افزود: امروز هم ۶ روستا با ۸۵۰ انشعاب و لوله گذاری ۵۷ کیلومتر با هزینه‌ای بالغ بر ۳۱۱ میلیارد ریال از شبکه گاز بهره‌مند شدند و در کنار مردم این روستا‌ها چهار واحد صنعتی هم امکان استفاده از شبکه گاز را به دست آورده اند و ۲ شرکت صنعتی دیگر نیز به زودی امکان بهره‌برداری از آن را به دست خواهند آورد.

علی صلاحی فرماندار کلات هم با اشاره به اینکه ۷۶ طرح در حوزه‌های مختلف شهری و روستایی این شهرستان با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان در دهه فجر مورد افتتاح و یا کلنگ زنی خواهد شد، گفت: کلات نگین تولید محصولات کشاورزی و دامی با محوریت امنیت غذایی است.

او افزود: گردشگری و کشاورزی در کنار منابع فراوان و غنی آب و خاک این منطقه، به دلیل کم توجهی در سال‌های گذشته نیاز به طرح‌های تحولی دارد و در طول یک سال گذشته مورد حمایت دولتمردان دولت سیزدهم قرار گرفت به طوری که وزیر کشور در سفر به این شهرستان بر لزوم کشف دوباره منطقه کلات تاکید کرد.

شهرستان مرزی ۳۷ هزار نفری کلات در ۱۵۸ کیلومتری شمال شرق مشهد دارای چهار شهر کلات، حسن‌آباد لایین، چنار و زاوین است.

حدود ۱۰ هزار نفر از جمعیت شهرستان کلات شهرنشین و بقیه دامدار و کشاورز هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.