افتتاح سه طرح زیست‌محیطی در زیستگاه پلنگ ایران

همزمان با ایام دهه مبارک فجر سه طرح محیط‌ زیستی درگز، زیستگاه پلنگ ایران با اعتباری بالغ بر۶میلیارد ریال روز دوشنبه افتتاح شد.

مهدی اله پور  مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: با توجه به ساختار ارزشمند زیست محیط درگز و وجود پارک ملی تندوره در این شهرستان، سه طرح و پروژه در قالب توسعه‌ای و حفاظتی همزمان با دهه مبارک فجر امسال افتتاح شد.

او افزود: این سه پروژه شامل راه‌اندازی سالن آموزشی و موزه حیات وحش اداره حفاظت محیط زیست شهرستان در راستای آموزش و ارتقای فرهنگ سازی محیط زیست به جهت بهره مندی از جامعه هدف، علاقه‌مندان و شهروندان  درگز مورد استفاده خواهد بود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد : همچنین اقدامات حفاظتی و بهسازی ساختمان جدید محیط بانی "بابانهستان" و عملیات آبرسانی پارک ملی تندوره به طول چهار کیلومتر به بهره برداری رسید.

اله پور بیان کرد: بنای حفظ محیط زیست بر پایه آموزش جوامع محلی و بخصوص نوجوانان و جوانان می‌باشد که این امر در قالب خانه محیط زیست در تمامی شهرستان‌های استان با هدف آموزش و فرهنگسازی انجام می‌شود.

او تصریح کرد:  سایر مسئولان این نهاد به همراه فرماندار درگز در یک برنامه در قالب میز خدمت مردمی و جهادی، در محل پاسگاه محیط بانی بابانهستان، حضور یافتند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی تاکید کرد: میز خدمت را گام ارزشمندی در راستای تکریم ارباب رجوع و حفظ حقوق شهروندی دانست و در این رابطه پاسخگوی موارد و مشکلات بخشدار مرکزی نوخندان درگز و تعدادی از ساکنین درگز شد.

اله پور اظهار کرد : مجموعه پارک ملی تندوره یکی از پویا‌ترین و غنی‌ترین زیستگاه گونه جانوری پلنگ در کشور به شمار می‌رود، این ویژگی منحصر به فرد پارک ملی تندوره را به عنوان یکی از زیستگاه‌های تکثیر گونه پلنگ ایرانی نموده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.