رئیس جهاد کشاورزی مشهد مطرح کرد:

عرضه کم دام در فصل سرما علت افزایش قیمت گوشت قرمز

رئیس جهاد کشاورزی مشهد گفت: دامداران معمولا در فصل سرما به امید بارش‌ها دام خود را نگه می‌دارند و این عرضه کم باعث افزایش قیمت گوشت قرمز می‌شود.

محمد میری رئیس جهاد کشاورزی مشهد در نشست خبری گفت: از طرفی دیگر افزایش قیمت نهاده‌های دامی باعث شد قیمت گوشت افزایش یابد.

او افزود: توزیع گوشت قرمز منجمد برای حمایت از شهروندان در دستور کار قرار گرفته است و هم اکنون گوشت قرمز منجمد به قیمت ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان در فروشگاه‌های منتخب توزیع می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی مشهد ادامه داد: ۸۰۰ تن سهمیه گوشت قرمز منجمد داریم که هم اکنون در استان در حال توزیع است و برای جلوگیری از تشکیل صف برای دریافت گوشت قرمز منجمد تعداد فروشگاه‌های توزیع کننده را افزایش دادیم.

تعطیلی نانوایی‌ها خط قرمز ماست

میری در بخشی دیگر از نشست خبری بیان کرد: گاهی این قدر تخلفات نانوایی زیاد می‌شود که دیگر نمی‌توان به آن ارفاق کرد و در آخرین مرحله نانوایی بسته می‌شود. سعی می‌شود در بحث برخورد با تخلفات نانوایی‌ها و تعطیلی نانوایی‌ها طوری عمل کنیم که مشکل کمبود نان برای مردم منطقه پیش نیاید.

او تصریح کرد: در بحث پایش نانوایی ها، جمعیت هر منطقه را نسبت به تعداد نانوایی‌هایی منطقه در نظر گرفتیم و در جا‌هایی که کمبود نانوایی بود نسبت به صدور مجوز نانوایی برای آن منطقه اقدام شد.

کشت گیاهان کم آب طلب از مهمترین برنامه‌های جهاد کشاورزی

رئیس جهاد کشاورزی مشهد تأکید کرد: توسعه کشت گیاهان دارویی از مهمترین برنامه‌های ما است. اصلاح الگوی کشت و تاکید بر کشت گیاهان کم آب طلب مثل آنغوزه، زیره سبز، گل محمدی از سایر برنامه‌های جهاد کشاورزی مشهد است.

میری اظهار کرد: از دیگر دستاورد‌های جهاد کشاورزی مشهد توسعه نهالستان‌های استان با ظرفیت تولید یک و نیم میلیون اصله نهال اصلاح شده برچسب دار در بخش کشاورزی است و از شهرستان مشهد صادرات نهال به سایر شهرستان‌های استان و به سایر استان‌ها انجام می‌شود.

او افزود: در حوزه اداره تولیدات دامی، طیور و شیلات توفیقات خوبی حاصل شده است از جمله می‌توان به حفظ و نگهداشت واحد‌های دامداری به ظرفیت ۶۱ هزار و ۳۶۰ راس اشاره کرد همچنین در راستای تامین امنیت غذایی می‌توان به تامین نهاده‌های دامی و پرداخت تسهیلات اشاره کرد. همچنین حفظ و نگهداشت واحد‌های فعال دام سبک به تعداد ۱۱۲ واحد و ظرفیت ۴۴ هزار و ۲۰۰ راس و افزایش بهره وری و استفاده از حداکثر واحد‌های دامداری دام سبک و سنگین از مهمترین اقدامات در این حوزه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.