کلانتری:

آستان مقدس شاهچراغ (ع) در بن بست دسترسی قرار گرفته است/تغییر ریل نهادینه شود

تولیت حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) گفت: در شأن حرم مطهر، آن طور که باید کار نشده و امروز که نگاه می‌کنیم می‌بینیم آستان مقدس که مرکز شهر و قلب تپنده شهر است در بن بست دسترسی قرار گرفته است.

ابراهیم کلانتری در نشست با اعضای شورای اسلامی و شهردار شیراز و جمعی از معاونین، ضمن تبریک اعیاد ماه مبارک رجب و دهه پرفروغ فجر انقلاب اسلامی گفت: این ایام عید در عید است. اِن شاءالله خداوند بزرگ به لطف و کرم خودش عیدی امت اسلام را فرج آقا امام زمان (عج) قرار دهد.

تولیت حرم مطهر با تشریح شرایط سخت انسان در روز حساب گفت: در روز قیامت آنقدر وضعیت برای انسان بغرنج است که خداوند در قرآن کریم آن را فزع اکبر یعنی بزرگترین ترس و وحشتی که در صحرای محشر همه را فرا می‌گیرد تعبیر می‌کند.

او با طرح این موضوع که آیا در آنجا کسی هست که حال و هوایش بهتر و امنیت داشته باشد، گفت: حضرت امام موسی کاظم علیه السلام می‌فرماید: خداوند در زمین بندگانی دارد که سعی و تلاششان برای رفع مشکلات مردم است و در زمینه رفع نیاز‌های مردم کار می‌کنند. این‌ها افرادی هستند که در روز قیامت از فزع اکبر در امان هستند. همین جمع حاضر، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر، اگر خالصانه و مخلصانه در راستای خدمت رسانی و باز کردن گره‌ای از مشکلات مردم، تلاش کنند و اهتمام داشته باشند، می‌توانند مصداق همین حدیث امام موسی کاظم علیه السلام باشند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه، انسانی که خادم مردم باشد و سعی و تلاشش در راستای ارائه خدمت و مرتفع کردن حاجتی از حاجات مردم باشد، مایه افتخار است، گفت: در منابع شیعه و اهل سنت، سخنی از از نبی مکرم اسلام (ص) نقل شده است که فرموده اند: بعضی از بندگان خدا در قیامت به سبب برداشتن شاخه‌ی خارى از سر راه مسلمانان وارد بهشت می‌شوند. این عظمت خدمت به خلق الله را می‌رساند و اوج امتیازی است که خداوند به بندگانی که خدمتگزار و گره گشای کار مردم هستند، می‌دهد.

تولیت حرم مطهرحضرت احمدبن موسی (ع) با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند اینجا سومین حرم اهل بیت است، گفت: معظم لَه نمی‌خواستند بگویند که باید اینطور باشد و قصدشان انشای این موضوع نبود، چرا که در گذشته و قبل از فرمایش ایشان، شیراز سومین حرم اهل بیت علیهم السلام بوده است و مقام معظم رهبری در اصل یادآوری کردند که خاطرتان باشد اینجا سومین حرم اهل بیت علیهم السلام است و عظمت این شهر و بارگاه را متوجه باشید.

او گفت: حقیقتاً در شأن حرم مطهر، آن طور که باید کار نشده است و نهایتاً امروز که نگاه می‌کنیم می‌بینیم آستان مقدس که مرکز شهر و قلب تپنده شهر است در بن بست دسترسی قرار گرفته است. شجاعت و رشادت شورا و شهردار شهر شیراز و پشتیبانی بزرگانی همچون اِمام جمعه و استاندار را می‌خواهد که همه دست به دست هم بدهند تا این گره به یاری خدا باز شود و این شدنی است.

رئیس انجمن علمی انقلاب اسلامی ایران، در توضیح اینکه برای شورای انقلابی مهم این است که ریل انقلابی بگذارد گفت: این نیاز به فکر، مطالعه دقیق، شجاعت، درایت و تدبیر دارد. تعبیر ریل گذاری از منظر روایات، فرمایش نبی مکرم اسلام صلوات الله علیه می‌باشد که فرمودند: «مَنْ سَنَّ سُنَّةً حَسَنَةً کَانَ لَهُ أَجْرُهَا وَ أَجْرُ مَنْ عَمِلَ بِهَا إِلَى یَوْمِ اَلْقِیَامَةِ وَ مَنْ سَنَّ سُنَّةً سَیِّئَةً کَانَ عَلَیْهِ وِزْرُهَا وَ وِزْرُ مَنْ عَمِلَ بِهَا إِلَى یَوْمِ اَلْقِیَامَةِ» هر کس ریل خوب بگذارد هم خودش اَجر این سُنت حسنه را می‌برد و هم کسی که به این سُنت حسنه عمل کند؛ و تا روز قیامت همین است؛ و کسی که ریل کج می‌گذارد گناهش و گناه آدم‌هایی که در آن چاله می‌افتند تا روز قیامت به گردن او هست، بدون این که از گناه خود آن‌ها هم کم شود.

او گفت: خدمت شایسته به زائران و مجاوران حرم مطهر، یکی از مصادیق ریل گذاری درست است. یکی از تحولات اصلی شهر شیراز این است که این تغییر ریل نهادینه شود.

کلانتری با اشاره به اینکه حرم مطهر می‌تواند نقش بسیار کلیدی در فرهنگ سازی اُستان و کشور ایفا کند و این مهم در گرو کمک همه دستگاه‌ها از جمله شورای شهر و شهرداری است، گفت: بعد از شهادت جمعی از خدام و زائران مظلوم حرم مطهر در حمله تروریستی، این بارگاه منور در سرخط اخبار قرار گرفت و در کل دنیا معرفی شد و مسئولان کشور‌های مختلف از تمام قاره‌های جهان پیام تسلیت فرستادند، که کتاب آن به زودی منتشر و رونمایی می‌شود. برای اولین بار است که اینگونه توجه‌ای در کل دنیا نسبت به حرم مطهر حضرت احمدبن موسی علیهما السلام شکل گرفت و زوار این بارگاه منور، پس از این حادثه، هم متنوع‌تر و هم کثرت آن‌ها بیشتر شده است. خیلی از برنامه‌های کشوری نیز همچون جشنواره مردمی فیلم عمار و نشست سالیانه اساتید درس انقلاب اسلامی دانشگاه‌های سراسر کشور، تاکنون در حرم مطهر برگزار شده است واِن شاءالله روند گسترش کمی و کیفی برنامه‌های آستان مقدس، با قدرت ادامه خواهد داشت.

در پایان این دیدار، شهردار شیراز و رئیس و اعضای شورای شهر، با حکم تولیت حرم مطهر، به کسوت خادم افتخاری این بارگاه منور، مفتخر شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.