ورود ٦٣٠ واگن مترو به تهران تا یک سال و نیم آینده

رییس شوراى شهر تهران گفت: قرار ۶۳۰ واگن تا یک سال و نیم آینده وارد سیستم حمل و نقل شود زیرا از سال ۹۶ در برنامه این تصمیم وجودداشته است.

مهدى چمران رییس شوراى شهر تهران در حاشیه صد و بیست و هشتمین جلسه علنى شورا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مقاوم سازی ساختمان‌ها حرکت جمعی و عمومی نیاز دارد، در کشور ما و در روستا‌هایی که بازسازی و نوسازی بر اساس نقشه مقاوم‌سازی درست صورت گرفت، در زمان زلزله آسیب کمتری دیدند.

وی افزود: به نظر می‌آید که باید در مقاوم سازی و محکم سازی اولیه در شهر و روستا بازنگری جدی داشته باشیم که البته سال‌ها هشدار داده شده و بر همین اساس در برخی روستا‌ها خرابی کمتری را شاهد هستیم؛ هرچند ایده‌های سوداگرانه برای برخی مصالح وجود دارد و سبب شده هنوز مقداری در بافت فرسوده عقب باشیم. اگر زلزله‌ای رخ دهد خرابی‌های فراوانی در این بافت خواهیم داشت.

چمران تاکید کرد: این زلزله‌ها هشدار‌های مرتبی است که به همه مسئولین و کسانی که در بافت فرسوده مسکن می‌سازند، داده می‌شود.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه دولت باید ۱۵ درصد هزینه به چین برای واگن‌های مترو می‌پرداخت که خوشبختانه بر اساس تعاملات، بین سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی و شهرداری اقدامات انجام شد، خاطرنشان کرد: به عقیده من این روند بسیار طول ‌کشید، چرا که یک سال و نیم دنبال شد و حالا به بار نشسته است. در یک یا دو روز گذشته پرداخت صورت گرفته است. شرکت چینی اعلام کرده زمانی که پیش پرداخت واریز شود تا یک سال و نیم به تدریج واگن‌ها تحویل داده خواهد شد.

وی با اعلام اینکه با دید خوشبینانه ۶۳۰ واگن که از سال ۹۶ در برنامه وجود داشته تا یک سال و نیم آینده وارد خواهد شد، گفت: نیمی از هزینه بر عهده شهرداری و نیمی بر عهده دولت است.

چمران با تاکید بر اینکه تمام واگن‌ها متعلق به تهران خواهد بود، بیان کرد: یک قرارداد ۱۱۳ دستگاهی نیز بر محوریت ساخت داخل وجود دارد و با همکاری مپنا و واگن سازی تهران، اراک و شرکت ترمزسازی و تولید تجهیزات اختصاصی در شیراز، تولیدات صورت خواهد گرفت؛ امیدواریم با ۱۰ هزار میلیارد تومان اضافه در بودجه سال ۱۴۰۲ برای بخش حمل و نقل، نوسازی واگن‌ها نیز صورت بگیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۶:۲۰ ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
ایران شرکت واگن سازی داره بعد شما از چین وارد میکنید؟حمایت از تولید داخل فقط حرف بود.
آخرین اخبار