برگزاری کنگره بانوان تاثیرگذار در همدان

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان از برگزاری کنگره بانوان تاثیرگذار دراستان خبر داد.

فاطمه ستاری‌نوید گفت:کنگره بانوان تاثیرگذار همدان با هدف بهره‌برداری، حمایت و کمک به ارتقاء خلاقیت و ایده‌های بانوان برگزار می‌شود.

اوتاکید کرد: این برنامه ۲۰ بهمن با حضور مینو اصلانی، مسئول امور زنان ستاد کل نیرو‌های مسلح در سالن همایش‌های استانداری همدان برگزار شده و در آن از ۱۵ بانو تقدیر می‌شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان با اشاره به روند انتخاب این افراد گفت: پس از فراخوان، اسامی ۵۰۰ نفر از طرف سازمان‌ها و بخش‌های مختلف استان مطرح شد که از لاین بین ۱۵ نفر که دارای بیشترین امتیاز بودند برای مرحله استانی کنگره انتخاب شده و ۳ نفر از آن‌ها به مرحله کشوری راه یافته اند.

 

ستاری نوید تصریح کرد: این افراد شامل فعالان اجتماعی، فرهنگی، علمی و اقتصادی می‌شوند که نقش مؤثری در پیشرفت جامعه داشته اند.

او با اشاره به دیگر برنامه‌های این مجموعه در طول سال هم گفت: از زمان تصدی این سمت تاکنون با ارائه راهبرد‌های مناسب به منظور ارتقاء شاخص‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی زنان و خانواده در زمینه سیاست‌های کلی نظام و دولت تلاش کرده ایم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان گفت، هدایت و جهت دهی تحقیقات علمی در حوزه بانوان و خانواده، حمایت از طرح‌های مطالعاتی، برنامه ریزی به منظور شناسایی فرصت‌های شغلی، اجتماعی، فرهنگی و هنری با هدف ارتقاء سطح اشتغال بانوان، نظارت بر برپایی نمایشگاه‌ها و برگزاری همایش‌های تخصصی برای ارتقاء سطح دانش و توانمند سازی جامعه زنان را از دیگر کار‌های انجام شده در چند ماه گذشته عنوان کرد.


ستاری نوید گفت: برنامه ریزی برای تشکیل جلسات کارگروه تخصصی بانوان وخانواده با رویکرد کاهش مسائل و مشکلات بانوان استان، پیشگیری مصوبات کارگروه‌های تخصصی و شناسایی بانوان فرهیخته و نخبه استانی وشهرستانی و استفاده از ظرفیت‌های آن‌ها در کارگروه‌های هفت گانه از دیگر برنامه‌های اداره کل بانوان استانداری همدان بوده است.

او گفت: تشکیل شورای اندیشه ورزی از بانوان نخبه، تشکیل کارگروه نظارت و ارزیابی و برنامه ریزی ذیل ستاد جمعیت، پیگیری مسائل ورزش، سلامت و تغذیه بانوان و هدایت دستگاه‌ها برای برنامه‌های متعدد، پیگیری برای ایجاد فضا‌های ورزشی ویژه بانوان، شناسایی سمن‌های فعال در زمینه تحکیم بنیان خانواده، ازدواج و فرزندآوری و استفاده از ظرفیت آنها، پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری و بودجه‌های اختصاص یافته به بانوان، برگزاری دوره تربیت کنشگر الگوی سوم زن مسلمان، برگزاری رویداد نبض زندگی در زمینه جوانی جمعیت و اعزام نخبگان و فعالان فرهنگی به دوره تربیت کنشگر عفاف و حجاب در مشهد مقدس از دیگر کار‌های انجام شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.