در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

استقرار ۸ شبکه رادیویی در پردیس ملت

هشت شبکه رادیویی با هماهنگی رادیو ایران برای پوشش چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر در پردیس سینمایی ملت مستقر هستند.

یدالله گودرزی، مدیر گروه فرهنگ و ادب رادیو ایران درباره استقرار هشت شبکه رادیویی در پردیس سینمایی ملت برای پوشش چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر گفت: امسال رادیو ایران متولی استودیو‌های رادیو در کاخ جشنواره است. باتوجه به تجربه سال‌های گذشته و کاستی‌هایی که در برپایی غرفه‌ها وجود داشت، امسال معاونت صدا تصمیم گرفت که رادیو ایران برپایی استودیو‌های رادیویی را عهده‌دار شود. 

هشت شبکه رادیویی مهمان پردیس سینمایی ملت هستند 

گودرزی ادامه داد: هشت شبکه رادیویی درخواست کردند که برای جشنواره برنامه داشته باشند. در دو استودیو برنامه‌ریزی شد که این هشت شبکه  برنامه‌های خود را بگنجانند. برنامه‌ها از ساعت ۱۵ شروع می‌شود و تا ۲۰ شب ادامه دارد. برنامه‌های شبکه‌های مختلف در این بازده زمانی تقسیم‌بندی شده است. 

چهار شبکه رادیویی پوشش صوتی و تصویری برنامه‌ها را به عهده دارند 

مدیر گروه فرهنگ و ادب رادیو ایران با بیان اینکه یکی از استودیو‌ها برای پوشش تصویری برنامه‌های مختص جشنواره تجهیز شده است، توضیح داد: پوشش تصویری اجرای برنامه‌ها به چهار شبکه رادیویی از جمله رادیو ایران، جوان، نمایش و فرهنگ سپرده شد که در استودیوی شماره یک مستقر هستند و پوشش صوتی و تصویری برنامه‌ها را به عهده دارند. 

عدم حضور بقیه شبکه‌ها به دلیل ماهیت آن‌ها 

وی با بیان اینکه شبکه‌های دیگر در استودیوی شماره دو برنامه‌های خود را تولید می‌کنند، خاطرنشان کرد: در مجموع رادیو گفتگو، تهران، ایران، فرهنگ، صبا، نمایش، اقتصاد و جوان در جشنواره فیلم فجر حضور دارند. عدم حضور بقیه شبکه‌ها هم به ماهیت آن شبکه برمی‌گردد. مانند رادیو سلامت یا پیام که ساختار برنامه‌سازی آن با سایر شبکه‌ها متفاوت است. 

افزایش تعداد شبکه‌های رادیویی به نسبت سال گذشته 

گودرزی درباره تعداد شبکه‌های رادیویی مستقر در پردیس سینمایی ملت در مقایسه سال گذشته تصریح کرد: فکر می‌کنم سال گذشته شش شبکه حضور داشت که امسال هشت شبکه شده است. باید گفت که امسال همه شبکه‌های رادیویی برخلاف سال گذشته در نخستین روز‌های جشنواره حضور داشتند. 

بیش از ۱۰ برنامه جشنواره فیلم فجر را پوشش می‌دهند 

مدیر گروه فرهنگ و ادب رادیو ایران با بیان اینکه شاید حدود سه برنامه تلویزیونی در جشنواره فیلم فجر حضور داشته باشند، تصریح کرد:، ولی در رادیو بیش از ۱۰ برنامه حضور دارند که بیشتر برنامه‌ها تولیدی هستند و به صورت زنده روانه آنتن می‌شوند.

به گفته وی، چند روز قبل از جشنواره برنامه‌ریزی‌ها انجام شد و شبکه‌هایی را که برای حضور در جشنواره داوطلب بودند، تقسیم‌بندی کردیم، جدول پخشی تهیه شد که در دو استودیو برنامه‌های شبکه‌های رادیویی روی آنتن برود. 

«باغ هنر»، «حوض نقره» و «ایران امروز» برای جشنواره فیلم فجر 

وی درباره سه برنامه «باغ هنر»، «حوض نقره» و «ایران امروز» که پوشش جشنواره فیلم فجر را در رادیو ایران به عهده دارند، گفت: رادیو ایران با برنامه «حوض نقره» در روز‌های جمعه به پوشش رویداد‌های جشنواره می‌پردازد. این برنامه از حدود دو ماه قبل اخبار مربوط به جشنواره را پوشش داده است. برنامه «باغ هنر» به صورت زنده هر روز از ساعت ۱۶ تا ۱۶:۴۰ دقیقه پخش می‌شود. «باغ هنر» برنامه نقد محور و تحلیل محور رادیو ایران است و اخبار جشنواره، نقد فیلم، گفتگو با هنرمندان و تحلیل فیلم‌ها را به عهده دارد.

وی درباره برنامه «ایران امروز» این را هم گفت: رادیو ایران با برنامه «ایران امروز» به چالش‌ها و مسائل روز می‌پردازد که گروه فرهنگ شبکه، دوشنبه‌ها این برنامه را روی آنتن می‌برد. در ایام جشنواره هم یک برنامه هم به جشنواره اختصاص می‌یابد. البته از هفته‌های قبل بعضی از موضوعات این برنامه درباره جشنواره فجر بود. 

اختتامیه جشنواره فیلم فجر در برنامه «حوض نقره» 

گودرزی با بیان اینکه رادیو ایران مانند سال‌های گذشته پوشش اختتامیه جشنواره فیلم فجر را در برنامه «حوض نقره» عهده‌دار است، توضیح داد: علاوه‌بر رادیو ایران یکی دو شبکه دیگر هم به این کار اقدام می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار