افتتاح ۲ پروژه بیمارستانی در سنندج

امروز در هفتمین روز از دهه فجر دو بخش پیوند مغز استخوان بیمارستان بعثت و بخش پت سی تی اسکن بیمارستان کوثر با حضور وزیر بهداشت افتتاح شد.

وزیر بهداشت امروز در یک سفر یک روزه به شهرستان سنندج در بدو ورود به این شهر بخش پیوند مغز استخوان بیمارستان بعثت را افتتاح کرد.

رییس بیمارستان بعثت سنندج هم با بیان اینکه این بخش با زیربنای ۶۵۰ مترمربع دارای ۶ اتاق ایزوله، اتاق عمل و فضاهای جانبی است، اظهار کرد: این ظرفیت ارزشمند درمانی با مشارک بنیاد خیریه رویا فروزش احداث شده است.

برهان مرادویسی خاطرنشان کرد: با احداث این بخش دیگر نیاز به اعزام بیماران نیازمند پیوند مغز استخوان به خارج از استان نداریم.

رییس بیمارستان بعثت سنندج تصریح کرد: این بخش با ساختاری جدید طراحی و احداث شده و ریسک عفونت را کاملا حذف کرده است.

او با عنوان اینکه ۴۰ بار تهویه برای هر اتاق در این بخش طراحی شده است، افزود: بنیاد خیریه کار عمرانی و دانشگاه تجهیز آن را انجام داده است.

رییس بیمارستان بعثت سنندج اعتبار هزینه شده برای این طرح را ۲۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: ۶ میلیارد تومان از این میزان توسط بنیاد خیریه رویا فروزش و ۱۴ میلیارد از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی استان تامین و هزینه شده است.

افتتاح پروژه بخش pet scan بیمارستان کوثر سنندج

امرور هم چنین مرکز هسته ای و تصویر برداری مولکولی پت سی تی اسکن بیمارستان کوثر سنندج با حضور وزیر بهداشت به بهره برداری رسید. 

این مرکز با تجهیز دستگاه بسیار پیشرفته تصویر برداری برای بیماران سرطانی با صرف اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد ایجاد و امروز به بهره برداری رسید.

مردم استان تا قبل از تجهیز این بیمارستان به این دستگاه باید برای انجام تصویر برداری تخصصی به استان های دیگر عازم می شدند که اکنون با تجهیز بیمارستان کوثر به این دستگاه ،برنامه های درمانی برای مردم استان من بعد ارائه خواهد شد.

گفتنی است؛ بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صبح امروز وارد سنندج شد.

برچسب ها: دهه فجر ، وزیر بهداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.