رئیس حزب موتلفه اسلامی خراسان رضوی:

تشکیل دولت اسلامی نیازمند کادرسازی است

رئیس حزب موتلفه اسلامی خراسان رضوی گفت: دولت اسلامی باید با معیار‌های اسلامی و دینی انطباق داشته باشد و مهمترین رکن آن کادرسازی است.

حمیدرضا ترقی، رئیس حزب موتلفه اسلامی خراسان رضوی در ویژه برنامه ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی که در مسجد جامع تربت حیدریه برگزار شد، گفت: در فرایند انقلاب چه در استقرار نظام اسلامی و چه در بخش تدوین قانون اساسی و استقرار نظامات اداری و مدیریتی کشور با مخالفت‌ها و موانع مختلفی روبرو بودیم و از همان ابتدا شاهد دشمنی جریانات تجزیه طلب و ضد انقلاب بودیم که نمی‌خواستند نظامی با چارچوب اسلام تاسیس شود، اما ملت پشت سر امام خود حرکت کرد و نظام اسلامی را مستقر و قانون اساسی بر گرفته از دین مبین اسلام را تدوین کردند.

او افزود: تاکنون دو مرحله از انقلاب یعنی ایجاد و تثبیت انجام شده و سه مرحله آن یعنی دولت سازی، جامعه سازی و تمدن اسلامی باید در گام دوم انقلاب به ثمر بنشیند.

رئیس حزب موتلفه اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: ملت ایران با فداکاری و مقاومت و ایستادگی راه اول انقلاب را با استقرار نظام جمهوری اسلامی برداشته و امروز در فرایند انقلاب به دنبال مرحله دولت سازی و جامعه سازی اسلامی هستیم

ترقی بیان کرد: در طول چهار دهه گذشته نقش مردم در انتخاب مسئولان یک نقش اصلی بوده و جریان‌هایی برای مدیریت کشور انتخاب کردند و متاسفانه نتوانستند به طور کامل یک دولت اسلامی پدید بیاورند.

 او تصریح کرد: یک دولت اسلامی باید برنامه، قوانین و مقررات و کارگزاران آن با معیار‌های اسلامی و دینی انطباق داشته باشد و این مهم نیازمند زمان است و هرچه به پیش می‌رویم به سمت این هدف نزدیک‌تر می‌شویم، البته مشروط بر آن است که مردم در انتخابات خود معیار‌های دینی و اسلامی را بیشتر مورد توجه قرار دهند.

رئیس حزب موتلفه اسلامی خراسان رضوی تأکید کرد: امروز تا چشم انداز تمدن بزرگ اسلامی فاصله زیادی داریم و باید جامعه خود را در همه ابعاد، اسلامی و در تربیت نسل جامعه تلاش کنیم و سبک زندگی اسلامی را در جامعه پیاده کنیم.

ترقی با اشاره به پرسش امروز جوانان مبنی بر اینکه چرا نتوانستیم در این چهار دهه معیار‌ها و اهداف را محقق کنیم، اظهار کرد: اگر به جریان‌هایی که در مدیریت کشور حاکم بودند توجه کنیم پی می‌بریم دو تفکر در جریان انقلاب وجود داشتند که ریشه در جریانات سیاسی قبل و بعد از انقلاب داشته اند.

او افزود: یک تفکر آن است که می‌گوید اداره جامعه را به مردم واگذار کنیم و تفکر دیگر که برگرفته از معیار‌های امامین انقلاب و اسلام می‌باشد معتقد است باید در جامعه اسلامی که برای آن شهدای فراوانی جان دادند خدا و ارزش‌های دینی حاکم باشد و اداره کشور براساس مبانی دینی باشد.

رئیس حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: تقریبا در ۳۰ سال از عمر انقلاب کسانی در راس مدیریت بودند که به اسلام حداقلی بسنده کرده بودند و بعضاً تفکر اسلام جدای از سیاست داشتند و همین تفکرات باعث شد که عقب افتادگی فراوانی داشته باشیم، تفکری که در دهه نود بر کشور حاکم بود به دنبال مذاکره و برجام و نجات کشور از بیرون بود و به همین خاطر در خیلی از حوزه‌ها عقب افتادیم.

ترقی بیان کرد : اگر انقلاب در همه ابعاد زندگی ما نفوذ پیدا می‌کرد می‌توانستیم امروز طعم شیرین انقلاب را در همه عرصه‌ها مشاهده کنیم، اما انقلاب فرهنگی در همان ابتدا با یک تحول در دانشگاه‌ها باقی ماند و انقلاب اقتصادی فقط تغییرات ظاهری دلشت و وابستگی به غرب بوجود آمد در حالی که باید اقتصاد را از وابستگی به نفت نجات می‌دادیم.

او افزود: دستاورد‌های این چهار دهه از انقلاب را کم نداست و به برخی از آن اشاره کرد و افزود: در طی این سال‌ها دستاورد‌های عظیمی انقلاب اسلامی داشته و نشان از آن دارد که تمام موانع، توطئه‌ها و تحریم‌های دشمن نتوانسته حرکت پیشرونده انقلاب اسلامی را متوقف کند.

رئیس حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: امروز در بسیاری از تکنولوژ‌های جهان رتبه نخست را داریم، از تولید گیاهان دارویی برای مقابله با ایدز و روماتیسم و داروی زخم دیابت تا سلول‌های بنیادین و صنعت دفاعی و موشکی و همچنین هسته‌ای و پزشکی و درمانی و تولید هواپیما‌های استراتژیک و دانش تبدیل نفت به فرآوری‌های متعدد توانستیم جزو ابرقدرت‌های دنیا باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.