افتتاح مرکز جامع توانمندسازی معتادان در اصفهان

به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی، دو مرکز نگهداری معتادان متجاهر با عنوان مرکز جامع توانمندسازی در اصفهان گشایش یافت.

 

در قالب یازدهمین ویژه‌برنامه به احترام مردم اصفهان، مرکز جامع توانمندسازی آقایان استان اصفهان به‌عنوان یکی از طرح‌های مهم و زیرساختی شهر اصفهان با اعتبار بیش از ۴۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.
مجموعه توانمندسازی باغ فدک با تعامل شهرداری، استانداری، بهزیستی و سپاه اصفهان راه‌اندازی شده و با افتتاح آن، مشکل اسکان کارتن‌خواب‌های شهر به صورت زیربنایی رفع می‌شود.

در مراسم افتتاح این مرکز، دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با تاکید بر اینکه همه قول‌هایی را که در مورد پشتیبانی از مرکز توانمندسازی داده شده است عملی خواهیم کرد، تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه مبارزه با مواد مخدر یکی از موفق‌ترین کشورهای دنیاست، آن هم در شرایطی که در کنار کشورهایی مانند افغانستان هستیم که مرکز تولید مواد مخدر سنتی و صنعتی است در مسیر ترانزیت مواد مخدر قرار داریم.

علیرضا کاظمی اظهار کرد: اگر به میانگین رشد جهانی مواد مخدر و میانگین سن اعتیاد در عرصه جهانی توجه کنیم و موفقیت نظام جمهوری اسلامی را در رویارویی با این مسئله می بینیم.

 

استاندار اصفهان نیز با بیان اینکه مرکز جامع توانمندسازی اصفهان را تنها محلی برای اسکان معتادان نیست، گفت: این مرکز قابلیت اسکان و ساماندهی بیش از هزار معتاد و کارتن خواب را دارد.

سیدرضا مرتضوی تاکید کرد: لازم است برای بهتر شدن حال معتادان بهبود یافته و تکمیل چرخه بازگردانی افراد بهبود یافته این مرکز به جامعه تلاش و برنامه‌ریزی خاصی کرد.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان در این مراسم گفت: شهرداری اصفهان طبق بند ۶ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها و مصوبه شورای اسلامی شهر، این مرکز را برای معتادان متجاهر و کارتن‌خواب‌ها راه اندازی کرده است.
مجتبی ایزدی اضافه کرد: به منظور نگهداری از معتادان متجاهر و کاهش آسیب‌های اجتماعی یک مجموعه نگهداری، درمان و کاهش آسیب در مجاورت باغ فدک اصفهان برای مردان و مجموعه دیگر در ضلع جنوبی شهر در منطقه قلعه‌شور برای بانوان افتتاح شد.
به گفته او، با استفاده از ظرفیت تشکل‌های اجتماعی و سازمان‌های مردم نهاد توانمندسازی، صیانت اجتماعی، حرفه‌آموزی و اشتغال بهبودیافتگان خروجی این دو مرکز فراهم شود.

در این مراسم فرمانده سپاه صاحب الزمان استان اصفهان بازیابی اعتماد عمومی مردم به افراد معتاد را ضروری دانست و گفت: قسمت پایانی توانمندسازی افراد معتاد متجاهر و کارتن خواب امروز در جامعه ناتمام است، در واقع صیانت از این افراد حلقه مفقوده است که باید به آن اهمیت داده شود.
سردار مجتبی فدا افزو. د: امروز مرکز توانمندسازی آقایان استان اصفهان جنب باغ فدک را تحویل و تمام تلاش خود را برای درمان، رسیدگی و توانمندسازی این افراد با حفظ کرامتشان به کار می‌گیریم.

شهردار اصفهان نیز با بیان اینکه افتتاح مرکز توانمندسازی آقایان استان اصفهان حاصل همدلی و همگرایی میان نهاد‌های مختلف در استان همچون استانداری، سپاه و شهرداری است اظهار امیدواری کرد: عملکرد این مرکز نتیجه خوبی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی داشته باشد.
علی قاسم زاده ادامه داد: اتفاق دوم نیز در حوزه کودکان کار است که در آینده رونمایی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار