قدمی رو به جلو برای پیشبرد اهداف گردشگری ایران

قاسمی گفت: امکان سفر گردشگران ایرانی به قطر بدون نیاز به دریافت ویزا و با هواپیمای داخلی فراهم شده است.

یعقوب قاسمی، مدیر عامل شرکت بین‌المللی گردشگری ایران مرکز، درمورد تفاهم نامه منعقد شده به منظور ورود گردشگر به کشور بیان کرد: پس از جام جهانی امسال، قرار شد که ما و وزارت گردشگری قطر برای اولین بار، پرواز‌های ایرانی داشته باشیم که این کار، با هواپیمای وارش از اسفندماه انجام خواهد شد و از مزیت‌های این سفر‌ها این است ایرانی‌هایی که با هواپیمای داخلی ما به آن جا سفر می‌کنند بدون ویزا می‌روند. یعنی زمانی که هتل‌ها را می‌گیرند ما منتظر ویزا نخواهیم بود، در حالی که قبلاً منتظر ویزا بودیم، ولی در حال حاضر و با این اقدامات، این مسائل حل شدند که ان شاءالله، قرار شد ترانزیت‌ها را هم، از کشور‌های دیگر وارد ایران کنیم. مثل پاکستان، هندوستان و به ویژه روسیه و دیگر کشور‌ها تا بتوانیم هم ترانزیت را راه اندازی کنیم و هم ایرانی‌ها بتوانند به آن جا سفر کنند.

او گفت: ایران مرکز به مدت ۳۰ سال است که فعالیت می‌کند و بیشتر برای ورود به ایران است و در واقع، مجموعه ما شرکتی است که به کشور‌هایی که روابط گردشگری کمی با ایران دارند یا اصلاً این روابط را ندارند وارد می‌شود و شروع به کار کردن می‌کند تا شرکت‌های ما بتوانند در آن مجموعه فعالیت کنند. یعنی پس از کرونا، سفره‌ای بزرگ برای تمام شرکت‌های ما پهن خواهد شد.

قاسمی ادامه داد: ما همکاری با پاکستان را شروع کردیم و همکاری با عمان در حال شروع شدن است که دو مورد از تهران و دو مورد دیگر از شیراز است تا بتوانیم حجم وسیعی از زائران کشور‌های منطقه که برخی از آن ها، پرواز مستقیم به سمت ما ندارند را از طریق عمان و قطر وارد ایران کنیم.

مدیر عامل شرکت بین‌المللی گردشگری ایران مرکز، درمورد این که این اقدامات تا چه اندازه می‌توانند به صنعت گردشگری کشور کمک کنند و ارز آوری داشته باشند؟، گفت: یک برنامه‌ای در دو سال آینده داریم که امیدوارم با برنامه و به سرعت، به آن دست پیدا کنیم و با توجه به این که در حال برنامه ریزی روی یک میلیون مسافر هستیم، به همین دلیل، برای سال اول نمی‌توان قول داد، ولی در سال دوم به این مهم خواهیم رسید. بنابراین، با وجود این که یک میلیون مسافر، به طور متوسط ۱۵۰۰ دلار هزینه خواهند کرد، ما هم به عنوان یک بخش کوچک خصوصی گردشگری می‌توانیم یک قدمی برای پیشبرد اهداف گردشگری ایران برداریم.

او ادامه داد: با توجه به این که بعضی از کشورها، ایران را تحریم کرده اند و قصد ندارند به کشورمان سفر کنند، فعالیت روی کشور‌های منطقه که با ما روابط خوبی دارند را شروع کرده ایم و در این صورت، نیاز به دیگران نخواهیم داشت و اگرچه مسافران زیادی در این مناطق وجود دارند، ولی نتوانستیم آن‌ها را جذب کنیم و اگر بتوانیم حداقل، بخشی از آن‌ها را جذب کنیم عملاً شرکت‌های ما فعالیت می‌کنند و گردشگر هم وارد می‌شود و سپس، به سمت ایران هراسی می‌رویم. بنابراین، همه کارهایمان را باید بخش خصوصی انجام دهد و سازمان میراث فرهنگی هم در کار‌های اصلی مثل سیاست‌های کلی نظام و... به ایفای نقش بپردازد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار