شبکه آب روستایی گیلان نوسازی می‌شود

استاندار گیلان از بازسازی و نوسازی شبکه آبرسانی آب روستایی این استان با اختصاص یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار خبر داد.

امروز (چهارشنبه ۱۹ بهمن ماه) همزمان با هشتمین روز از دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی؛ پروژه‌های آب و فاضلاب گیلان در شهرستان لنگرود شامل تأمین آب شرب روستا‌های سیگارود و پلت کله و رینگ آبرسانی شهر لنگرود با ۱۱۳ هزار میلیون ریال اعتبار با حضور استاندار گیلان و جمعی از مسئولان استان و شهرستان و حضور مردم منطقه به بهره برداری رسید.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان امروز در آیین افتتاح پروژه‌های آب و فاضلاب در شهرستان لنگرود گفت: سال گذشته حدود هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این منظور برنامه ریزی شده و قرارگاه سازندگی و قرارگاه خاتم الانبیاء اجرای طرح را تقبل کردند.

او با اشاره به اینکه پروژه‌های فاضلاب شهر‌ها نیز در بسیاری از مناطق در دست اجرا است، افزود: از محل منابع حاصل از تهاتر نفت به مبلغ بیش از ۲۲ هزار میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌های فاضلاب گیلان در نظر گرفته شده است، زیرا با اعتبار ماهانه و سالانه نمی‌توانستیم در این بخش کار موثری انجام دهیم.

به گفته استاندار، حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام استان گیلان تا هفته دولت سال آینده پیش‌بینی شده که طرح‌های راه‌آهن و فاضلاب رشت و برخی از شهر‌ها از جمله آن‌ها است.

عباسی تصریح کرد: حدود ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار هم فقط برای افتتاح پروژه‌های دهه فجر امسال هزینه شد و در هفته دولت امسال هم ۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه بهره برداری شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.