صدور اطلاعیه‌ نسبت به کاهش ناگهانی و محسوس دمای هوا

اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به کاهش ناگهانی و محسوس دمای هوا در این استان به خصوص نواحی سردسیر از امروز هشدار سطح زرد صادر کرد.

سعید قاسمی رئیس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت : پیرو هشدار سطح نارنجی شماره ۲۲ مورخ ۱۷ بهمن ماه متوسط دمای هوا در سطح استان، از امروز تا پایان هفته کاهش می‌یابد.

سعید قاسمی افزود: کاهش دما، که شرایط را برای تشکیل مه، بویژه در اوایل روز و در مناطق سردسیر و معتدل فراهم می‌کند؛ در روز‌های جمعه و شنبه محسوس خواهد بود که پیش بینی می‌شود؛ حداقل دمای هوا در روز جمعه و به طور غالب، در نواحی سردسیر به ۱۲ تا ۱۶ و در مناطق معتدل به ۶ تا ۱۰ درجه زیر صفر برسد.

وی اضافه کرد: پیرو این شرایط احتمال وقوع یخبندان، لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید و کندی در تردد وسائط نقلیه بخصوص در گردنه‌های برفگیر و احتمال لغو پرواز‌ها پیش بینی می‌شود.

قاسمی ادامه داد: سامانه بارشی حاکم در منطقه تا اواسط وقت فردا (پنجشنبه) جو استان را تحت تاثیر داشته به تناوب سبب وزش باد و بارش برف و باران در سطح استان می‌شود که بارش در نیمه غربی و نواحی شمالی نمود بیشتری خواهد داشت و علاوه بر نواحی سردسیر و گردنه‌های برفگیر، در مناطق معتدل نیز به شکل برف مشاهده خواهد شد.

وی یادآور شد: بر همین اساس احتیاط در رانندگی، پرهیز از سفر‌های غیر ضرور، پرهیز از کوهنوردی، همراه داشتن تجهیزات زمستانی و سوخت کافی هنگام سفر، مدیریت مصرف حامل‌های انرژی، اقدام در خصوص کاهش آسیب‌های احتمالی به محصولات کشاورزی در نواحی گرمسیر، کنترل دمای گلخانه ها، پوشش تاسیسات حساس به سرما از قبیل کنتور آب و ماشین آلات، آمادگی ادارات و ارگان‌های امدادی، اطلاع رسانی به موقع از طریق رسانه‌ها و سایر اقدامات پیشگیرانه توصیه می‌شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.