سازمان ملل: برای کمک به سوریه باید ملاحظات سیاسی را کنار گذاشت

سخنگوی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد اعلام کرد که برای کمک به زلزله زدگان سوریه باید ملاحظات سیاسی را کنار گذاشت.

رولا امین، سخنگوی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد گفت: ملاحظات سیاسی باید کنار گذاشته شود و به آسیب دیدگان در سوریه باید کمک رساند.

به گزارش الجزيره، سخنگوی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد افزود: فردا (پنجشنبه) یا پس فردا (جمعه) پس از تعمیر گذرگاه باب الهوی واقع در مرز ترکیه و سوریه کمک‌های بشردوستانه را وارد شمال سوریه خواهیم کرد.

پیش‌تر «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه گفته بود که این کشور دو گذرگاه مرزی با شمال سوریه را برای ورود کمک‌های بشر دوستانه به این کشور باز می‌کند.

وزارت خارجه سوریه نیز پیش‌تر در بیانیه‌ای از کشور‌های عضو سازمان ملل، دبیرخانه این سازمان، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و سایر نهاد‌های دولتی و غیر دولتی خواسته بود تا به سوریه و دولت این کشور برای حل فاجعه انسانی ناشی از زلزله اخیر کمک کنند.

این وزارتخانه گفته بود: این نهاد‌ها می‌توانند در زمینه نجات زلزله زدگان، بیرون کشیدن جنازه‌ها و ارائه کمک‌های غذایی و بهداشتی به شهروندان سوری کمک کنند.

وزارت خارجه سوریه همچنین از کشور‌ها و نهاد‌هایی که با ملت این کشور ابراز همبستگی و برای کمک به آنان در این شرایط دشوار اعلام آمادگی کردند، نهایت قدردانی را کرد.

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۷.۸ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) بامداد روز دوشنبه جنوب ترکیه و شمال سوریه را لرزاند که براساس آخرین آمار، شمار جان باختگان این زمین لرزه تاکنون در سوریه به ۲ هزار و ۹۰۲ نفر و شمار زخمی‌ها به ۵ هزار و ۸۵ نفر رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۳ ۲۰ بهمن ۱۴۰۱
سازمان ملل آمریکایی صھیونیستی
توقع چیز دیگہ ای نداریم اگر کاری میکردید تعجب میکردیم
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۱۶:۲۹ ۲۰ بهمن ۱۴۰۱
برای کمک به سوریه اول از همه باید با لگد امریکا را از سوریه به بیرون پرتاب کرد. همان که سوریه را تحریم کرده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۲۰ بهمن ۱۴۰۱
البته کاراساسی کنارگذاشتن خود سازمانهای به اصطلاح بین المللی!!! (مثل سازمان ملل) تابع نظام سلطه است.اگرهمه آزادی خواهان وعالمان وعاقلان وصلح طلبان وبشردوستان راستین وحقیقی جهان متحدبودن کشورها اینقدربازیچه گروهای فاسد وزورگوی به اصطلاح حقووووووق بشردوست !!!!! نبودند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۲۰ بهمن ۱۴۰۱
خاک بر سرت که ذره اختیار نداری
غلام حلقه به گوش آمریکایی های کثیف هستی سازمان ملل
مرگ بر آمریکا و مرگ بر سازمان ملل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۲۰ بهمن ۱۴۰۱
یعنی وضع سازمان ملل اینقدر خراب است که برای کمک به یک درمانده ملاحظات سیاسی می کند؟؟
وای بر شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۴ ۲۰ بهمن ۱۴۰۱
این چهسازمان مللی است کهیکتصمیمبر خلاف نظرامریکا نمی تواند بگیرد
آخرین اخبار