ارزش واردات نهاده دامی به حدود ۶ میلیارد دلار رسید

میزان واردات نهاده‌های دامی کشور در ۱۰ ماهه امسال با کاهش ۱۷ درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته به ۱۲ میلیون و ۹۱ هزار و ۱۱۳ تن رسید.

اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ایران اعلام کرد، ارزش واردات نهاده‌های دامی در ۱۰ ماهه امسال، ۵ میلیارد و ۹۲۸ میلیون و ۴۴۵ هزار و ۵۲۷ دلار بوده که نسبت به دوره مشابه سال گذشته تغییری نداشته است.

در بازه زمانی مورد نظر بیش از ۷ میلیون تن ذرت به ارزش بیش از ۲ میلیارد و ۸۳۹ میلیون دلار وارد کشور شده است که نسبت به دوره مشابه سال گذشته به لحاظ وزنی ۸ درصد کاهش و به لحاظ ارزشی ۸ درصد رشد را تجربه کرده است.

بر اساس این گزارش، در ۱۰ ماهه امسال بیش از یک میلیون و ۸۴۴ هزار تن جو به ارزش بیش از ۷۹۵ میلیون دلار وارد کشور شده است که از لحاظ وزنی و ارزشی نسبت به دوره مشابه سال گذشته به ترتیب ۳۳ درصد و ۴ درصد کاهش را تجربه کرده است.

همچنین میزان واردت کنجاله سویا نیز در ۱۰ ماهه امسال بیش از یک میلیون و ۱۱۱ هزار تن به ارزش بیش از ۶۹۹ میلیون دلار بوده است که نسبت به دوره مشابه سال گذشته از لحاظ وزنی و ارزشی به ترتیب کاهش ۴۷ درصدی و ۳۹ درصدی داشته است.

بر اساس این گزارش؛ از فروردین تا دی ماه ۱۴۰۱، بیش از دو میلیون و ۶۱ هزار تن دانه سویا به ارزش بیش از یک میلیارد و ۵۹۴ میلیون دلار وارد شده که در مقایسه به دوره مشابه سال گذشته از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب دو و ۲۱ درصد رشد داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار