بهره‌وری مراتع استان سمنان افزایش می‌یابد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: با مجموعه‌ای از تدابیر اتخاذشده، بهره‌وری مراتع این استان افزایش می‌یابد.

مرادی‌حقیقی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان  گفت: اجرای عملیات اصلاحی و احیایی در قالب اجرای پروژه‌های بیولوژیک در مراتع استان سمنان پیگیری می‌شود.

وی بیان کرد: این امر عامل حفظ و توسعه پوشش گیاهی و ضامن تولید مستمر علوفه در مراتع است که در قالب طرح‌های مرتع‌داری مصوب شده است.

مرادی‌حقیقی افزود: به‌منظور بهره‌برداری اصولی و مدیریت علمی مراتع، طرح‌های مرتع‌داری با پیش‌بینی عملیات اصلاحی و احیایی و در قالب اجرای عملیات بیولوژیک ازجمله کپه‌کاری، بذرپاشی و بذرکاری و همچنین برنامه مدیریتی در خصوص نحوه چرای دام، تهیه، تصویب و احاله اجرا می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه رعایت زمان ورود و خروج دام و ظرفیت چرای دام در کنار اجرای عملیات اصلاحی و احیایی ضامن بهره‌برداری اصولی از مراتع و حفظ و تقویت پوشش گیاهی است، افزود: به‌منظور مدیریت چرای دام در مراتع، با بازدید از مراتع توسط اکیپ‌های یگان حفاظت در بازه زمانی ییلاق و قشلاق، با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان اضافه کرد: مهلت پرداخت عوارض قانونی پروانه چرای دام برابر بخشنامه ابلاغی سازمان منابع و آبخیزداری کشور تا پایان سال 1401 تمدید شده است.

مرادی‌حقیقی بیان کرد: نظر به اطلاع‌رسانی گسترده انجام‌شده در این خصوص، ضروری است تا مرتع‌داران نسبت به تمدید آن اقدام کنند و بدیهی است در صورت بی‌توجهی، پروانه چرای صادره فاقد اعتبار و با افراد خاطی برابر مقررات رفتار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار