ابراز تأسف مقام ارشد سازمان جهانی بهداشت از «بحران فراموش شده» سوریه

یک مقام ارشد سازمان جهانی بهداشت از تأخیر در ارسال کمک‌های بشردوستانه به زلزله‌زدگان سوری ابراز تأسف کرد و آن را «بحران فراموش شده» خواند.

«مایک رایان» مدیر اجرایی برنامه فوریت‌های بهداشتی سازمان جهانی بهداشت با اشاره به ارسال تجهیزات پزشکی از دبی به سوریه گفت که حجم عظیمی از کمک‌ها در انتظار رسیدن به شمال غرب سوریه است که درگیر جنگ با گروه‌های تروریستی و افراطی است.

به گزارش فرانس ۲۴، وی ادامه داد: «به صراحت، زلزله توجه‌ها را بازگرداند، اما میلیون‌ها نفر در سوریه سال‌هاست که با مشکل مواجه هستند. این یک بحران فراموش شده است.»

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که براساس اعلام سازمان دفاع شهری سوریه، تعداد کشته‌شدگان زلزله در مناطق تحت آواربرداری و امداد و نجات این سازمان به حداقل ۲ هزار و ۳۰ نفر افزایش یافته است.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) هم شمار قربانیان زلزله در مناطق تحت کنترل دولت سوریه را یک‌هزار و ۳۴۷ نفر اعلام کرد.

کمبود دارو و تجهیزات پزشکی در این مناطق به‌شدت احساس می‌شود و تحریم‌های اعمال‌شده از سوی غرب و آمریکا مانع از رسیدن کمک‌های پزشکی و بشردوستانه به این مناطق می‌شود.

خبرنگار شبکه «المیادین» در گزارشی از مقابل بیمارستان «جبله» در شهر «لاذقیه»، مرکز استان لاذقیه گزارش داد که تعدادی از مجروحان زلزله به‌دلیل کمبود شدید تجهیزات پزشکی جان خود را از دست دادند. بر اساس این گزارش، کمبود تجهیزات پزشکی ناشی از محاصره ده‌ساله سوریه است که این‌گونه آثار خود را نشان می‌دهد.

این در حالی است که شبکه تلویزیونی الجزیره آمار جدید قربانیان زلزله در سوریه را منتشر کرد؛ بر این اساس شمار قربانیان در سراسر این کشور به ۳ هزار و ۶۳۷ کشته و ۷ هزار و ۲۲۶ زخمی رسیده است.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۱۲:۴۵ ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
سوریه مظلوم تاریخ معاصر.مثل فلسطین.
آخرین اخبار