آبگیری سد کبوتر لانه به امسال نمی رسد

مجری پروژه سد آناهیتای کنگاور گفت : آبگیری این سد به امسال نخواهد رسید.

محسن حسین آبادی مجری پروژه سد آناهیتای کنگاور با اشاره به آخرین وضعیت سد کبوترلانه کنگاور، گفت : این پروژه اکنون بیش از ۷۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و از خرداد ماه سال آینده آماده آبگیری آن خواهیم بود.

وی اعتباری که در سال جاری برای سد کبوترلانه مصوب شده بود را ۲۴۱ میلیارد تومان اعلام کرد که تاکنون ۱۶۰ میلیارد تومان آن تخصیص یافته و گفت: چون تخصیص اعتبار با تاخیر صورت گرفت، فصل تابستان را برای پیشبرد پروژه از دست دادیم و عقب افتادیم.

مجری پروژه سد آناهیتای کنگاور درباره تجهیزاتی که از قبل برای این سد سفارش داده شود بود نیز عنوان کرد: این لوله‌ها رسیده و اکنون در تونل سد در حال نصب است و چنانچه شرایط جوی مساعد باشد می‌توانیم تا پایان سال کار نصب لوله‌ها را نهایی کنیم و در سال آینده کار‌های حاشیه‌ای را پیش ببریم.

حسین آبادی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی این سد بین سال‌های ۱۳۸۸ و ۱۳۸۹ شروع شد، یادآوری کرد: تا پایان سال گذشته ۱۰۹ میلیارد تومان در این سد هزینه شده است.

وی با بیان اینکه حجم مخزن سد کبوترلانه ۲۴.۶ میلیون مترمکعب و حجم تنظیم آب آن ۳۲ میلیون مترمکعب است، خاطرنشان کرد: این سد با هدف مصارف شرب، کشاورزی و صنعت احداث شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مرادی
۱۶:۴۴ ۰۴ اسفند ۱۴۰۱
سلام بیاییدبخاطرخداومردم محروم کنگاوروحومه کاراین سدکبوترلانه رابه اتمام برسانیدکم این سال واین سال کنید سته شدیم دیگر؟؟؟؟؟؟