بارش باران و برف تا اواخر هفته در خراسان رضوی ادامه دارد

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: تا روز جمعه بارش باران و برف که اغلب به شکل باران است در سطح استان ادامه دارد.

زهرا آهنگر زاده کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: در ٢۴ ساعت گذشته شهرستان قوچان با دمای هوای منفی ٣ درجه و تایباد با دمای هوای ١۶ درجه به ترتیب سردترین و گرم‌ترین شهر‌های خراسان رضوی بوده‌اند.

او با اشاره به اینکه طی این مدت دمای هوای مشهد بین ٢ درجه و ٨ درجه در نوسان بوده است، افزود: امروز دمای هوای این کلانشهر در گرم‌ترین ساعات بین ۶ و ٧ درجه و در سردترین ساعات به ١ درجه می‌رسد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: طی شبانه روز گذشته از شهرستان‌های مشهد و نیشابور به میزان یک دهم میلیمتر بارش باران گزارش شده است.

آهنگرزاده بیان کرد: بیشتر میزان بارش از شهرستان‌های کاخک گناباد به میزان ١۴.۶ میلیمتر و خاف ١٢.٢ میلیمتر بوده است. همچنین شهرستان‌های تربت حیدریه، کاشمر، گناباد، تریت‌جام، درگز، فریمان، بردسکن، خاف، تایباد، رشتخوار، بجستان، کلات نادری، باخرز، مهولات، جوین، کاخک گناباد، طرقبه، شاندیز، خلیل آباد، خوشاب و داورزن بارش باران داشته‌اند.

او تصریح کرد: انتظار داریم به تناوب باشدت و ضعف تا روز جمعه بارش باران و برف که اغلب به شکل باران است در سطح استان ادامه داشته باشد. این بارش‌ها در مناطق نیمه جنوبی بیشتر به شکل باران همراه با رگبار، رعد و برق با احتمال بارش تگرگ خواهد بود. همچنین در نیمه شمالی به ویژه در ارتفاعات بارش‌ها به شکل باران و برف
است.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی تاکید کرد: بیشترین میزان بارش ز امروز بعدازظهر آغاز می‌شود و تا اوایل وقت پنج شنبه ادامه خواهد داشت، لذا برای مناطق جنوبی و مرکزی استان آبگرفتگی و روان آب پیش‌بینی می‌شود. همچنین افزایش سرعت وزش باد و در مناطق سردسیر، کولاک برف در مناطق کوهستانی و تشکیل مه و کاهش دید در مناطق مستعد استان دور از انتظار نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.