مشخص شدن ۳۸ سایت طرح نهضت ملی مسکن در خراسان جنوبی

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: در این استان ۳۸ سایت طرح نهضت ملی مسکن در نظر گرفته شده و تاکنون پنج هزار و ۳۸۷ واحد به مرحله اتمام فونداسیون رسیده است.

داعی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: ۹۱ هزار و ۷۲۷ نفر کل ثبت‌نام کنندگان طرح نهضت ملی مسکن در استان بوده که از این تعداد ۲۷ هزار و ۵۵۱ نفر تایید نهایی شده‌اند که برای این افراد ۲۶ هزار و ۶۳۱ واحد زمین تامین شده است.

او افزود : از مجموع واحد‌های طرح نهضت ملی مسکن، پنج هزار و ۳۸۷ واحد به مرحله اتمام فونداسیون، ۲ هزار و ۴۵۷ واحد به مرحله اتمام اسکلت، هزار و ۲۵۰ واحد به مرحله اتمام سقف و ۴۶۲ واحد به مرحله نازک‌کاری رسیده است.

داعی ادامه داد: همچنین سه هزار و ۳۶۷ نفر در قالب اجرای قانون جوانی جمعیت و سه فرزند به بالا ثبت‌نام کرده‌اند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی بیان کرد: سه هزار و ۸۳ نفر افراد خودمالک برای ساخت چهار هزار و ۷۵۸ واحد در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند که برای ساخت ۲۹۰ واحد انعقاد قرارداد بسته شده و میانگین پیشرفت این طرح ۴۱ درصد است.

او تصریح کرد: نرخ تسهیلات عقود غیرمشارکتی بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی ۲۳ درصد مشخص شده که مشکلاتی را برای ثبت‌نام کنندگان در طرح نهضت ملی مسکن ایجاد کرده است و باید پیگیری‌های لازم انجام شود تا متقاضیان نهضت ملی مسکن از این قاعده مستثنی باشند.

داعی بیان کرد: هزینه آماده‌سازی زمین سهم مددجویان کمیته امداد از محل صندوق ملی مسکن پرداخت می‌شود و هزینه ساخت مسکن برعهده مددجویان کمیته امداد و خیرین است که متناسب با پیشرفت ساخت واحد‌های مسکونی از محل تسهیلات یا محل سهم آورده هزینه اجرایی ساخت را تامین خواهند کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: مشکلی در زمینه تامین زمین واحد‌های نهضت ملی مسکن در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر وجود ندارد و با همکاری بنیاد مسکن و اداره کل راه و شهرسازی زمین‌های مورد نیاز در اکثر شهر‌ها تامین شده است.

او  اظهار کرد: در تمامی شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر استان جز قاین ساخت مسکن به‌صورت ویلایی خواهد بود و حداکثر تلاش ما این است که در این شهر هم واحد‌های نهضت ملی مسکن به‌صورت ویلایی ساخته شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: در شهر‌های زیر ۲۵ هزار خانوار تاکنون عملیات اجرایی ۹ هزار و ۱۴۵ واحد مسکونی شروع شده که از این تعداد در سال ۱۳۹۹ و سال گذشته عملیات اجرایی ۶ هزار و ۱۱ واحد به اتمام رسیده است.

قاسم تنها افزود: ۴۴ هزار و ۸۳۹ متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در ۳۰ شهر زیر ۱۰۰ هزار نفر خراسان جنوبی ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۱۹ هزار و ۳۸ نفر تایید نهایی شدند.

او عنوان کرد: خراسان جنوبی دارای ۳۱ شهر است که براساس تفاهم‌نامه با وزارت راه و شهرسازی مقرر شد در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر یعنی ۳۰ شهر استان مدیریت نهضت ملی مسکن به بنیاد مسکن واگذار شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار