راه اندازی مراکز سطح ۲ ناباروری در ۴ شهرستان اصفهان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از راه‌اندازی مراکز سطح ۲ ناباروری در ۴ شهرستان استان اصفهان خبر داد.

شاهین شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در سومین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت استان از ایجاد مراکز سطح ۲ ناباروری در ۴ شهرستان استان به عنوان قطب شمال، جنوب، شرق و غرب خبر داد و افزود: این مراکز به منظور دسترسی آسان مردم به خدمات درمانی سطح ۲ ناباروری که شامل خدمات تخصصی و فوق تخصصی است دایر شده است.


او با اشاره به اینکه ۲۰ درصد زوجین نابارور هستند، اما امکان باروری برای برخی با درمان‌های ساده و بخشی با درمان‌های تخصصی فراهم است ادامه داد: در بهترین شرایط ۳۵ درصد این زوجین پس از دریافت خدمات صاحب فرزند می‌شوند.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از اختصاص داروخانه سجاد به ارائه دارو‌های تخصصی درمان ناباروی خبر داد و افزود: بر اساس قانون تمام بیمارستان‌ها موظف به ارائه دارو به بیماران هستند و، چون بخش اعظمی از مراجعان به مراکز ناباروری، سرپایی هستند و دارو‌های ناباروری گران قیمت و تخصصی است داروخانه سجاد برای این منظور درنظر گرفته شده و در ۴ شهرستان نیز یک داروخانه برای ارائه دارو‌های ناباروری مشخص خواهد شد.

حمید گله داری، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز به آموزش‌های هنگام ازدواج اشاره و بیان کرد: این دوره‌های آموزشی شش ساعته حول محور آموزش، حقوق، سلامت جنسی، اخلاق و احکام و روانشناسی برگزار می‌شود و از سال آینده آموزش فرزندآوری و عوارض پیشگیری از بارداری، سلامت جنسی، مهارت‌های زندگی و اخلاق و حقوق جایگزین آن خواهد شد.
او ادامه داد: محتوا‌های آموزشی با عنوان ازدواج آسان و سبک زندگی اسلامی برای دانش آموزان دوره متوسطه تهیه و مقرر شده پس از تصویب در ۵ مدرسه اجرا شود.

در این جلسه سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان هم معیشت و اقتصاد خانواده، مسکن، خانواده و ازدواج را اصلی‌ترین مسائل روز جامعه برشمرد و گفت: جوانی جمعیت یکی از دغدغه‌های اصلی رهبر انقلاب است و با اینکه از سال ۹۳ سیاست‌ها جوانی جمعیت ابلاغ شده، اما هنوز به یک برنامه عملیاتی نرسیدیم.
او یادآور شد: هنوز برای جبران مافات فرصت داریم و باید خانواده را به عنوان اصلی‌ترین نهاد اجتماعی که نقش بی‌بدیلی در تربیت و پرورش نسل و باز تولید فرهنگ در جامعه دارد بعنوان یک جایگاه مکرم و با منزلت در اذهان جامعه شکل دهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.