کارشناس امور شیلات و آبزی‌پروری جهاد کشاورزی نهاوند از راه‌اندازی ۱۷ مزرعه پرورش ماهی امسال در این شهرستان خبر داد.

مصطفی کزازی گفت: ۵۰۰ تن ماهی از نهاوند به کشور‌های عضو اوراسیا به ویژه روسیه صادر شد که با حمایت از تولیدکنندگان می‌توان این میزان را افزایش داد.

h, افزود: در حال حاضر مجوز تولید ۵ هزار تن ماهی سردابی در ۶۴ مزرعه، ۲۹۵ تن ماهی گرمابی در ۱۲ مزرعه، ۳۶۸ میلیون تفریخ و تکثیر ماهی سردابی در ۱۰ مزرعه و ۱۰۰ هزار قطعه ماهی زینتی برای یک کارگاه در شهرستان وجود دارد که بخشی از آن وارد چرخه تولید شده است.

کارشناس امور شیلات و آبزی‌پروری جهاد کشاورزی نهاوند تولید ۳ هزار و ۵۰۰ تن ماهی سردابی و رهاسازی ۲۳ میلیون تخم چشم‌زده در مراکز تفریخ را از جمله عملکرد شهرستان طی سال جاری عنوان کرد و گفت: به منظور بالا بردن میزان تولید با توجه به مجوز‌های موجود ۱۷ مزرعه پرورش ماهی راه‌اندازی شد که تاثیر خوبی بر افزایش تولید گذاشته است.

کزازی با بیان اینکه مزرعه قزل‌دانش به عنوان بزرگترین مزرعه پرورش ماهی استان و مهمترین مزرعه استراتژیک اصلاح نژاد غرب کشور نقش مهمی در توسعه شیلات استان دارد گ، تصریح کرد: به منظور استفاده از ظرفیت کامل این مزرعه، امسال مجوز پرواری آن تصحیح و به ۱۰۰۰ تن افزایش یافت که با به پیک رسیدن مجموعه ۲۵ درصد بچه ماهی کشور در اینجا تولید و از ورود ۴۰ درصد تخم چشم زده جلوگیری می‌شود.

او با اشاره به صادرات ماهی طی یک سال گذشته گفت: با دریافت کد ir که ویژه صادرات است طی یک سال گذشته ۵۰۰ تن ماهی به کشور‌های اوراسیا به ویژه روسیه صادر شد که در صورت حمایت‌های لازم از تولیدکنندگان می‌توان این میزان را افزایش داد.

شهرستان نهاوند با ۶ سراب کم‌نظیر، برخورداری از رودخانه دائمی، ۸۴ مزرعه پرورش ماهی که ۷۰ مزرعه آن فعال است، پتانسیل تولید ۲۵ درصد بچه ماهی کشور، جلوگیری از خروج ارز با تولید ۴۰ درصد تخم چشم‌زده و صادرات سالانه ۵۰۰ تن ماهی به کشور‌های اوراسیا مهمترین مرکز آبزی‌پروری غرب کشور است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.