تشدید برخورد دستگاه قضایی اصفهان با مجرمان خشن و خطرناک

رئیس کل دادگستری اصفهان از تشدید برخورد دستگاه قضایی استان با مجرمان خشن، خطرناک، حرفه‌ای و سابقه‌دار در آستانه نوروز خبر داد.

حجت الاسلام اسدالله جعفری رئیس کل دادگستری استان اصفهان با اشاره به اجرای طرح ذوالفقار پلیس به منظور تشدید برخورد و مقابله مقتدرانه با جرایم خشن، کنترل سارقان به عنف، زورگیر و تحت تعقیب اظهار کرد: برخورد دستگاه قضایی استان با مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار در آستانه نوروز با فعالیت‌های هدفمند تشدید می‌شود.

او امنیت را در صدر اولویت‌های کشور و زندگی مردم دانست و گفت: گاهی ناامنی، در بستر جامعه و از جنبه‌های مادی اتفاق می‌افتد و گاه به لحاظ روانی ممکن است افراد را تحت تأثیر قرار دهد که این نوع ناامنی به مراتب مخاطرات بیشتری برای مردم دارد.


رئیس کل دادگستری استان اصفهان نقش دادستان در برخورد با مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار را با اهمیت توصیف و اضافه کرد: دادستان باید با پیگیری مرحله به مرحله در زمان تحقیق و تعقیب و دفاع از کیفرخواست، مرحله رسیدگی و زمان اجرای احکام درباره ماهیت جرم مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار، خسارت‌های ناشی از آن و ممکن نبودن جبران خسارت‌ها در بسیاری موارد، آگاهی و حساسیت لازم را ایجاد کند.


حجت‌الاسلام جعفری خاطرنشان کرد: تاسیسات حقوقی و نهاد‌های ارفاقی شامل حال مجرمان جرائم خشن و خطرناک نخواهد شد و این مسأله هیچ تعارضی با سیاست کلان حبس زدایی و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها ندارد و قضات نیز در عین حفظ استقلال در صدور رأی این مسئله را مدنظر قرار دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.