تولید رنگ نانوی ضد حریق در مشهد

مدیرعامل شرکت آرایه‌های معماری رضوی گفت: با تولید رنگ نانوی ضد حریق در مشهد؛ از خروج حدود ۴ هزار میلیارد تومان سالانه از کشور ممانعت می‌شود.

سید احمد علویون مدیرعامل شرکت آرایه‌های معماری رضوی گفت: این شرکت با همکاری مجموعه‌ای دانش‌بنیان در حوزه رنگ، موفق به تولید نمونه رنگ نانو ضد حریق منبسط شونده برای محافظت از انواع سازه در برابر آتش برای نخستین بار در کشور شد.

او افزود: این محصول علاوه بر ماندگاری پوشش نهایی و محافظت از چوب و فلز و دیگر سازه‌ها در برابر آتش، به علت برخورداری از ضریب انتقال حرارتی پایین، مانع از گسترش شعله و حرارت می‌شود.

مدیرعامل شرکت آرایه‌های معماری رضوی ادامه داد: رنگ ضد حریق منبسط شونده هیچ‌گونه نمونه بومی مشابهی ندارد و تاکنون نیاز کشور به رنگ ضد حریق فقط از طریق واردات تامین می‌شد.

سید احمد علویون بیان کرد: سالانه حدود ۳ هزار تن انواع گرید‌های ساختمانی و ۳ هزار تن انواع گرید‌های صنعتی وارد کشور می‌شود که همین امر خروج سالانه حدود ۴ هزار میلیارد تومان از کشور را به دنبال داشته است.

تولید انبوه رنگ نانو ضد حریق تا پایان سال ۱۴۰۱

سید احمد علویون مدیرعامل شرکت آرایه‌های معماری رضوی گفت: در حال حاضر نمونه نخست تولید شده آزمایش‌های لازم را گذرانده است.

او افزود: ظرفیت اسمی خطوط تولید رنگ نانو ضد حریق ماهانه ۱۵ تن است که در مرحله نخست آن ۵ تن تولید می‌شود.

مدیرعامل شرکت آرایه‌های معماری رضوی درباره ویژگی‌های این محصول ادامه داد: پوشش رنگ منبسط شونده ضد حریق برخلاف ضخامت بسیار کم اولیه، در صورت وقوع حریق، منبسط می‌شود و یک لایه متخلخل با ضخامت بسیار بیشتر از ضخامت نخست را ایجاد می‌کند.

علویون بیان کرد: این رنگ پس از انبساط، سطح زیرین خود را ۲ تا ۳ ساعت در برابر حریق محافظت و از پیشروی سطحی شعله جلوگیری می‌کند، ماندگاری فوق‌العاده و مقاومت بالا در برابر شرایط جوی مختلف و انواع مواد شیمیایی از دیگر ویژگی‌های این محصول است.

او تصریح کرد: این شرکت از طریق خلق و راهبری زیست بوم‌های نوین اقتصادی، رویکرد دانش‌بنیان را در دستور کار خود قرار داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار