سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ابنیه و سازه‌های کشاورزی که توسط دولت ساخته می‌شود با هدف تدوام بهره‌برداری بیشتر از احداث نیازمند حفظ و نگهداری است.

محمدحسین عطایی سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در نشست بررسی مسائل و موضوعات کشاورزی روستا‌های شهرستان قزوین که با حضور لطف الله سیاهکلی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس همراه بود، گفت: مردم باید در نگهداری ابنیه و سازه‌های بخش کشاورزی اهتمام وزند تا مشمول هزینه‌های مجدد نشوند.

وی اضافه کرد: دولت با کلی هزینه یک سازه‌ای را ساخته و تحویل کشاورزان می‌دهد و اعتبار دیگری برای ترمیم و اصلاح باقی نمی‌ماند که هزینه کند.

عطایی ادامه داد: در حوزه استخر‌های ذخیره آب، دولت با مشارکت بهره برداران در تامین ژئوممبران (عایق کف پوش استخر) مساعدت می‌کند و حتی پس از سفر رییس جمهوری به استان قزوین برای این مهم اعتبارات بسیار خوبی مصوب شد.

وی اضافه کرد: روزانه درخواست‌های متعددی برای احداث استخر مطرح می‌شود، اما قبل از احداث هرگونه استخر باید تمامی جوانب نوع زمین (ملی و غیرملی) و آب در نظر گرفته شود.

این مسئول بیان داشت: مهم‌ترین مسئله در احداث استخر‌های ذخیره آب، رعایت نکات زیست محیطی است تا بتوان در بخش کشاورزی به توسعه پایدار دست یافت.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: مشکل عمده در لایروبی قنوات محدودیت اعتبارات است؛ با تامین اعتبارات ملی می‌توان کار‌های موثری انجام داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار