ابنیه و سازه‌های کشاورزی نیازمند حفظ و نگهداری توسط بهره برداران است

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ابنیه و سازه‌های کشاورزی که توسط دولت ساخته می‌شود با هدف تدوام بهره‌برداری بیشتر از احداث نیازمند حفظ و نگهداری است.

محمدحسین عطایی سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در نشست بررسی مسائل و موضوعات کشاورزی روستا‌های شهرستان قزوین که با حضور لطف الله سیاهکلی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس همراه بود، گفت: مردم باید در نگهداری ابنیه و سازه‌های بخش کشاورزی اهتمام وزند تا مشمول هزینه‌های مجدد نشوند.

وی اضافه کرد: دولت با کلی هزینه یک سازه‌ای را ساخته و تحویل کشاورزان می‌دهد و اعتبار دیگری برای ترمیم و اصلاح باقی نمی‌ماند که هزینه کند.

عطایی ادامه داد: در حوزه استخر‌های ذخیره آب، دولت با مشارکت بهره برداران در تامین ژئوممبران (عایق کف پوش استخر) مساعدت می‌کند و حتی پس از سفر رییس جمهوری به استان قزوین برای این مهم اعتبارات بسیار خوبی مصوب شد.

وی اضافه کرد: روزانه درخواست‌های متعددی برای احداث استخر مطرح می‌شود، اما قبل از احداث هرگونه استخر باید تمامی جوانب نوع زمین (ملی و غیرملی) و آب در نظر گرفته شود.

این مسئول بیان داشت: مهم‌ترین مسئله در احداث استخر‌های ذخیره آب، رعایت نکات زیست محیطی است تا بتوان در بخش کشاورزی به توسعه پایدار دست یافت.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: مشکل عمده در لایروبی قنوات محدودیت اعتبارات است؛ با تامین اعتبارات ملی می‌توان کار‌های موثری انجام داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.