۶۲۸ معتاد متجاهر در استان سمنان ساماندهی شدند

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان گفت: ۶۲۸ نفر در طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر استان ساماندهی شدند.

معینیان در آیین افتتاح طرح «یاری‌گران زندگیم در سالن ورزشی روستای خیرآباد سمنان با حضور سردار اسکندر مومنی دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر نهاد ریاست جمهوری افزود: کشف سه‌هزار و ۳۰۰ کیلو گرم انواع مواد مخدر و دستگیری سه‌هزار و ۵۰۰ متهم در زمینه موادمخدر از تلاش‌های انجام شده در استان سمنان است.

وی تصریح کرد: راه‌اندازی مرکز موقت نگهداری معتادان متجاهر و ساماندهی ۶۲۸ معتاد متجاهر از ابتدای آغاز طرح طرح جمع‌آوری معتاد متجاهر تا کنون از دیگر اقدامات در حوزه مبارزه با مواد مخدر در استان سمنان است.

معینیان با یادآوری اینکه ۲۲ تشکل مردم نهاد در این استان در حوزه درمان، پیشگیری و صیانت از جوانان در مبارزه با موادمخدر فعال است، ابراز داشت: ۱۲۶ مرکز درمانی دولتی و خصوصی در استان سمنان به ۲۵ هزار شهروند برای رهایی از دام اعتیاد خدمات‌رسانی کردند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان گفت: ۴۲۰ هزار نفر در زمینه پیشگیری با هدف مبارزه با اعتیاد و فرهنگ‌سازی در این زمینه در بین اقشار مختلف و محلات شهری، روستایی، و کاری، آموزش دریافت کردند.

وی با اشاره به اینکه امضای تفاهم‌نامه همکاری با حوزه علمیه خواهران از جمله اقدامات در مسیر مبارزه با اعتیاد در استان سمنان است، افزود: ۵۰۰ بهبودیافته از دام اعتیاد از ابتدای امسال تا کنون آموزش‌های مهارتی از سوی اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان دریافت کردند.

معینیان یادآور شد: برای بهره‌گیری از ظرفیت دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستا در طرح یاری‌گران زندگی و مبارزه با اعتیاد تفاهم‌نامه همکاری با دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان امضا شد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان ادامه داد: ۸۰ درصد جمعیت استان شهرنشین و ۲۰ درصد جمعیت روستانشین هستند و استان دارای جمعیت قابل توجه دانش‌آموزی و دانشجویی است که ضرورت توجه به مسایل مراقبتی برای جلوگیری از گرایش این نوجوانان و جوانان به مصرف موادمخدر را در استان سمنان دوچندان کرده است.

محمد جعفر عبدالهی رییس کل دادگستری استان سمنان افزود: مبارزه با مواد مخدر طی ۴۰ سال گذشته با اهتمام ویژه دنبال می‌شود، اما با وجود جانفشانی و جانبازی افراد در جبهه مبارزه با مواد مخدر، توفیق در حدانتظار نبود و این نشان از حجم هجمه به جوانان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به نزدیکی ایران با منشا تولید مواد مخدر در خارج از مرزها، افزود: مواد مخدر در کشور به ارزانی در اختیار جوانان قرار می‌گیرد و هدایت جامعه در زمینه مبارزه با اعتیاد نیازمند همراهی بیش از پیش رسانه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.