شناسنامه تقسیمات سیاسی استان اردبیل تدوین می‌شود

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل از تدوین شناسنامه تقسیمات استان و شهرستان‌ها در راستای پیشبرد برنامه پیشرفت استان اردبیل خبر داد.

مهران اوچی گفت: شناسنامه تقسیمات شهرستان‌ها و استان اردبیل به مدیریت جهاد دانشگاهی اردبیل و با مشارکت مراکز دانشگاهی استان تدوین با هدف ارزیابی دقیق از وضعیت سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، جغرافیایی، زیست محیطی و... استان اردبیل و شهرستان‌های تابعه و در راستای پیشبرد برنامه‌های پیشرفت استان، تدوین می‌شود.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل از عقد قرارداد تدوین این طرح بین جهاد دانشگاهی استان و استانداری اردبیل خبر داد و می گوید: این طرح به کارفرمایی اداره‌کل امور اداری و مالی استانداری اردبیل و با مدیریت جهاد دانشگاهی استان اجرا خواهد شد و اداره‌کل امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری اردبیل بر روند تدوین بهینه آن نظارت خواهد کرد.

به گفته او، جهاد دانشگاهی استان اردبیل به‌عنوان مدیر طرح در گام اول نسبت به راه‌اندازی دبیرخانه طرح و تشکیل تیم تحقیقاتی متشکل از دانشگاه‌های محقق اردبیلی، آزاد اسلامی و پیام نور اقدام خواهد کرد.

اوچی با بیان این‌که شناسنامه تقسیمات سیاسی یک سند راهبردی در امور سیاسی هر استان محسوب می‌شود، گفت: یکی از موضوعات همیشگی در کشور، مسائل و مطالبات مناطق برای انجام تغییرات در تقسیمات سیاسی بوده که این امر نیازمند اطلاعات کارشناسی مناسب و همکاری مراکز دانشگاهی با دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه استانداری است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.