علت نوسانات اخیر بازار گوشت چیست؟

بازار گوشت طی روزهای اخیر نوساناتی داشته که به گفته مسئولان این حوزه با شرایط مساعد زایش دام‌های پاییز و استمرار واردات گوشت، به آرامش می رسد.

طی روزهای اخیر قیمت گوشت قرمز به رغم واردات گوشت گرم و توزیع گوشت منجمد داخلی از سوی شرکت پشتیبانی امور دام روند افزایشی به خود گرفت و در فضای مجازی عرضه این محصول با قیمت های نجومی سر و صدای زیادی به پا کرد. این درحالی است که مسئولان بارها اعلام کرده اند که کمبودی در عرضه دام و گوشت ندارند و تنها بحث واردات را به منظور جلوگیری از روند افزایش قیمت و ثبات بازار انجام می دهند.

بنابر برآورد معاونت امور دام وزارت جهاد، سالانه ۹۰۰ هزارتن گوشت قرمز در کشور تولید می شود که با وجود کاهش سرانه مصرف این‌محصول پروتئینی در سبد خانوار، این‌ میزان جوابگوی نیاز داخل است.

آقای سیدمحمد آقامیری رئیس سازمان دامپزشکی گفت: با توجه به آنکه سازمان دامپزشکی مرجع صدور مجوزهای بهداشتی است، بنابراین به دامداران توصیه می شود که از نگهداری دام به  امید افزایش قیمت اجتناب کنند چرا که با استمرار واردات، وعده کاهش ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومانی قیمت گوشت محقق می شود.

آقامیری می گوید: با توجه به موج افزایش قیمت گوشت، واردات در ابتدا توانست روند گرانی و نوسان قیمت را متوقف کند.

علی رغم آنکه وزارت جهاد به عنوان متولی تنظیم بازار برای ایام پایانی سال و مصادف شدن ماه مبارک رمضان با ایام نوروز، اقدام به واردات برای تنظیم بازار کرد، اما طی روزهای اخیر با التهاب بازار گوشت، هریک از مسئولان دلایلی مطرح کرده اند. آنچه مسلم است سهم گوشت های بسته بندی از ۴۰۰ تن مصرف تهران تنها ۹۷ کیلوست که به سبب عرضه بدون چربی و استخوان و به اصطلاح گوشت لاکچری و لخم با نرخ های بالایی عرضه می شود که این موضوع حسابی جنجال به پا کرد.

 عده ای با جوسازی بدنبال برهم زدن بازار گوشت هستند

آقای مسعود امراللهی با بیان اینکه توزیع گوشت های وارداتی تا رسیدن بازار به آرامش ادامه دارد، گفت: بنابر پیش بینی های صورت گرفته تا پایان اردیبهشت، واردات در راستای تنظیم بازار ادامه دارد.

او قیمت گوشت گوسفندی وارداتی را ۲۴۷ هزارتومان، گوشت گوساله ۲۱۵ تا ۲۲۰ هزارتومان، گوشت مخلوط ۲۲۰ هزارتومان و چرخ کرده را ۱۷۰ هزار تومان اعلام کرد.

امراللهی ادامه داد: توزیع گوشت های وارداتی منجر به ثبات بازار و جلوگیری از روند افزایش قیمت شده  است و همواره سعی و تلاش برآن است که کالا با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار بگیرد.

این مقام مسئول در واکنش به عرضه گوشت با نرخ ۵۰۰ هزار تومان گفت: جریانی که نمی خواهد بازار گوشت به ثبات برسد، با فضاسازی در فضای مجازی بدنبال برهم زدن بازار است.

او گفت: انجمن بسته‌بندی گوشت هر هفته قیمت‌ها را طبق دستورالعمل سازمان حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده اعلام کرده و طبق بسته‌بندی‌های مختلف ران، سردست، خورشتی به بازار عرضه می‌کند.

امراللهی قیمت هرکیلو لاشه گوسفندی  را ۲۸۰ تا ۲۹۵ هزار تومان اعلام کرد و گفت: بسته ۵۰۹ هزار تومانی گوشت که خیلی جنجال کرد، بدون چربی و استخوان بود و بر اساس لاشه ۲۹۵ هزار تومان قیمت خورده بود.

گوشت بسته بندی ملاک قیمت نیست/ قیمت منطقی هرکیلو لاشه گوسفندی ۳۴۰ هزار تومان

آقای افشین صدردادرس مدیرعامل اتحادیه دام سبک گفت: اکنون دام‌ مناسب پروار در بازار کم است که همین امر منجر به افزایش قیمت دام زنده  است.

به گفته او، بنابر آمار تعداد دام در بهار امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزایش داشته است، درحالیکه تابستان و پاییز به سبب خرید دام توسط پشتیبانی امور دام، تعداد دام کاهش یافته است.

صدردادرس ادامه داد: طبق روال همه ساله، دامداران در بهار و تابستان بخشی از دام خود را جهت تامین نقدینگی مورد نیاز عرضه می کنند تا بتوانند مابقی دام خود را برای عرضه در فصل زمستان فراهم کنند.

مدیرعامل اتحادیه دام سبک گفت: بعد از اصلاح نظام یارانه، نرخ نهاده های دامی نسبت به قبل ۵ تا ۶ برابر افزایش یافت، درحالیکه قیمت دام ۲۲ تا ۲۳ درصد رشد داشته که با این وجود بدیهی است که دامداران توان ادامه کار را ندارند.

به گفته او، طبق روال همه ساله در ۶ ماهه دوم سال، تقاضا برای خرید گوشت در بازار افزایش می یابد که در نهایت کاهش عرضه در برابر تقاضا منجر به التهاب بازار شده است. 

صدردادرس ادامه داد: علی رغم افزایش هزینه های تولید بعد از حذف ارز، اما حمایت های لازم ‌اتفاق نیفتاده است که در نهایت این امر منجر به حذف گله و افزایش قیمت دام شده است.

مدیرعامل اتحادیه دام سبک قیمت کنونی هرکیلو دام را ۱۴۰ هزارتومان اعلام کرد و گفت: براین اساس قیمت هرکیلو لاشه ۳۲۰ تا ۳۴۰ هزار تومان است.

او با بیان اینکه ملاک ما برای قیمت گوشت، لاشه است، گفت: گوشت قطعه بندی به سبب حذف ضایعات، چربی و استخوان با نرخ های بالایی عرضه می شود، اما به طور کلی نمی تواند ملاک و شاخص قیمت باشد.

این مقام مسئول ادامه داد: در اسفند سال گذشته، علت نوسانات قیمت را صادرات مطرح کردند و امسال هم دامداران را مقصر این امر دانستند، درحالیکه گزارش ها نشان می دهد که مسئله گرانی گوشت ریشه در موضوعاتی دارد که طی سه سال گذشته با آن روبرو بودیم؛ بنابراین در حوزه تولید گوشت و دام سبک و سنگین بازنگری در سیاست ها باید اتفاق بیفتد و همواره حمایت جدی از تولیدکنندگان صورت گیرد.

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر وزارت جهاد گفت: طرح تشدید نظارت و برخورد با گرانفروشان از ۳۰ بهمن در سراسر کشور آغاز شده است به طوریکه در صورت عدم رعایت نرخ مصوب، برخورد تعزیراتی صورت می‌گیرد.

واردات گوشت ارتباطی به کمبود ندارد

آقای منصور پوریان رئیس شورای تامین کنندگان دام گفت: برخی افراد با موج سازی و شایعات در فضای مجازی بدنبال بالابردن قیمت گوشت هستند، درحالیکه هیچ کمبودی در عرضه دام و گوشت نداریم.

به گفته او، طبق روال همه ساله از ۲۰ اسفند یا اواخر اسفند با افزایش عرضه دام سبک مواجه خواهیم شد که این امر در کنترل التهابات بازار و کاهش قیمت اثرگذار خواهد بود.

پوریان ادامه داد: واردات گوشت به منظور کاهش نوسانات انجام می شود و هیچ ارتباطی به کمبود گوشت در داخل ندارد. این درحالی است که عده ای سودجو در فضای مجازی جوی ایجاد کردند که گوشت را ۲ برابر نرخ واقعی عرضه می کنند.

رئیس شورای تامین کنندگان دام گفت: طی سال های گذشته با استمرار خشکسالی ها روبرو بودیم؛ بنابراین دامداران به دلیل بالا بودن قیمت نهاده های دامی و نبود علوفه مرتعی، دام های خود را زودتر از موعد به بازار عرضه می کردند، اما امسال به دلیل بارش های مناسب و بی سابقه طی ۱۰ سال گذشته در اکثر استان ها  و شرایط مناسب مرتع از اواخر اسفند اقدام به عرضه دام می کنند.

او قیمت هرکیلو دام زنده سبک را  بین ۹۰ تا ۱۲۰هزار تومان و دام سنگین را  ۹۰ تا ۱۰۵ هزار تومان اعلام کرد و گفت: براین اساس قیمت هرکیلو لاشه گوشت گوسفندی نر درجه یک ۲۲۰ هزار تومان و گوشت گوساله ۲۱۰ هزارتومان است. همچنین تکه های تفکیکی گوشت گوسفندی درجه یک ۲۵۰ هزار تومان و گوساله نر درجه یک ۲۲۰ هزار تومان باید به مصرف کننده توزیع شود.

با توجه به ازدیاد تقاضا در ایام‌ پایانی سال برای خرید محصولات پروتئینی در سبد خانوار، التهابات اخیر قیمت گوشت نمی تواند پیام خوبی برای بازار اقلام اساسی باشد در این شرایط با اجرای طرح تشدید نظارت و افزایش عرضه دام داخل در روزهای آتی انتظار می رود که آرامش و ثبات به بازار بازگردد تا آحاد جامعه بتوانند مایحتاج مورد نیاز خود را خریداری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۱ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
برا عید نوروز قیمت رانگه داشته اند بعد عید قیمت گران میشه میگی نه ببین
Iran (Islamic Republic of)
آیدین
۰۲:۵۱ ۰۵ اسفند ۱۴۰۱
مدیران نالایق مردم کشور را به سمت سوی فقر و نابسامانی های اقتصادی و اجتماعی کشانده‌اند یکاری کردید منه جوون دیگه دلم به کار نمیره ن میتونیم ازدواج کنیم ن میتونیم ماشین بگیریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۰ ۰۴ اسفند ۱۴۰۱
قیمت ها هفته به هفته فقط رفته بالا به این دیگه نوسان نمیگن عزیز، 19 بهمن مقاله نوشتین تا دو هفته دیگه قیمت گوشت 100 تا 150 هزار تومان میاد پاییین، الان دو هفته تمام شد ولی قیمتی پایین نیومد، میدونستیم هم پایین نمیاد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۱ ۰۴ اسفند ۱۴۰۱
بلایی که مسئولان کشور سر مردم آوردن آمریکا و رژیم صهیونیستی نتونستن با تحریم ها و غیره سر مردم بیارن. عمق فاجعه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۳ ۰۴ اسفند ۱۴۰۱
منظورتون از نوسان ، افزایش قیمته دیگه ؟! علتش هم بی لیاقتی مسئولان مربوطه هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۵ ۰۴ اسفند ۱۴۰۱
علّت : بی عرضه گی بعضی از مسئولین دولتی و قضائی و سوء استفاده بعضی از فروشندگان از این بی عرضه گی ها .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۳ ۰۴ اسفند ۱۴۰۱
علت گاو ها و گوسفند ها هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۱ ۰۴ اسفند ۱۴۰۱
گوشت قیمت خون انسان شده لعنت خدا بر باعث و بانی گرانی ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۲ ۰۴ اسفند ۱۴۰۱
گوسفندا رو صادرنکنید تا گوشت ارزون بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۷ ۰۴ اسفند ۱۴۰۱
قضیه گوشت رو هم مثل خودرو نکنید چون بگیم اگه ما وارد کنیم فلان تعداد زیان میکنند شما فکر اون ۸۰ میلیون نفری باشید که نه دامدار هستن نه تولید دارن الان خیلی ها دادشون رو به بازار نمیدن میگن بزار گرونتر بشه وقتی اونا به فکر ما نیستن چرا ماها باید به فکر اونا باشیم چقدر باید حمایت کرد وقتی اونا دنبال سو استفاده هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۰۴ اسفند ۱۴۰۱
یک صحبتی کرد وزیر نفت سابق زنگنه که یاد اون افتادم!ولی خیلی بامعنی بود ما متوجه نشدیم!
Iran (Islamic Republic of)
همه کس
۱۲:۴۱ ۰۴ اسفند ۱۴۰۱
حرف زیاد میزنن دیروز مورخ ۳اسفند ۱۴۰۱ اصفهان قیمت گوشت در قصابی ها ۴۰۰هزار تومان و خبری هم از گوشت یخ زده و گرم دولتی نیست بسه دیگه دروغ گویی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۰۴ اسفند ۱۴۰۱
سفره مردم هر روز کوچکتر وکوچکتر می شود و فقط وعده !؟قشر متوسط هم به قشر فقیر پیوست و تبریک به دولت،الان دوقشر در جامعه هست قشر ۵درصدی غنی و ثروتمند وقشر ۹۵درصدی فقیر،هنوز زوده اقدام کنید یا حتما باید قشر فقیر از بین برود!؟
Iran (Islamic Republic of)
روایت یک جنایت
۰۹:۴۴ ۰۴ اسفند ۱۴۰۱
اولا هزینه تمام شده دام زنده با هزینه های امروز بالای۲۰۰عزارتومن است این یعنی گوشت باید بالای۴۰۰تومان در تمام نقاط کشور،باید باشد،تادامداررغبت به تولید داشته باشد.اتفاقی که دراین سالها رخ نداد دولتها بجای حمایت سیاست سرکوب قیمت رو درپیش گرفتند،علت بالارفتن قیمت کمبود دام است،ودام ازاین هم کمتر خواهد شدچون هنوز هم مثل۴سال گذشته هزینه ها بالاتر وقیمت بسیار پایین است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۰ ۰۴ اسفند ۱۴۰۱
خب بگین دشمن خیال خودتونو راحت کنین دیگه!
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۰۷:۴۲ ۰۴ اسفند ۱۴۰۱
گوشت از سبد غذایی عده ای از مردم بکلی حذف شده و به کالایی فانتزی تبدیل شده است.
Iran (Islamic Republic of)
دیشب باباتو دیدم آیدا
۰۶:۳۸ ۰۴ اسفند ۱۴۰۱
اوضاع مملکت روز به روز داره بدار میشه انگار ن انگار سال داره نو میشه ن خرید ن فروش چه کردید با این مردم
Korea (Republic of)
ناشناس
۰۴:۰۵ ۰۴ اسفند ۱۴۰۱
دقیق از دولت هستش
وقتی شما مستمری رو کمتر از حتی اجاره یک مسکن میدی
خرید و مصرف مردم کم میشه
تولید و فروش هم کم میشه
و رونق اقتصادی از بین می‌رود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۸ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
ببخشید کدام نوسان؟؟؟ ما دیگه عادت کردیم به نوساناتی که فقط قیمت گران می‌شود، نوسان یعنی بالا و پائین رفتن قیمت نه فقط بالا رفتن، لطفا بنویسید دلیل گرانی های هر روزه چیست؟ نه نوسان
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۲:۱۸ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
دلیل نوسانات بازار برمیگرده ب چند ماه پیش ک نمونه اش،دامدلر مشهدی ک بخاطره بالابودن نهاده های دامی و نتونستن بار مالی ..خودشو با بیش،از ۲۰۰ راس دامش اتیش زد......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۳ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
هر چه میشه فوری میگید کار دشمنه خوب اینم بگید گرانی توی ایران بیداد می‌کنه کار کیه؟ مردم آن ندارند با ناله سودا کنند مسیولین وودولت فقط حرف ووعده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۰ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
نوساناته واقعا؟!!!! گوشت شده کیلو سیصد و پنجاه اینقدر افزایش داشته اونوقت این یعنی نوسان!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۸ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
" قیمت منطقی هرکیلو لاشه گوسفندی ۳۴۰ هزار تومان" !!! :(
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۹ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
بدبخت ۳۴ هزار تومان باید باشه نه ۳۴۰ هزار ؟از خودت قیمت تعیین نکن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۲ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
البته منظورم اون شکم سیری که این قیمت را تعیین کرده نه شما
Iran (Islamic Republic of)
تریلی
۲۰:۱۱ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
یکی از مسعولین چند وقت پیش گفته بود بعلت بار دار بودن بیشتر دامها در این فصل دامداران انها را به کشتارگاه نمیفرستن پس باید منتظر باشیم تا بزان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۶ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
گشنمه
Iran (Islamic Republic of)
سعید قائدی
۱۹:۵۳ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
علت همه ی گرانی ها بی لیاقتی و نداشتن تخصص دولت و مسئولینه بیخود هم مردمو امیدوار نکنید اگه گوشت کیلیویی یک میلیون تومان نشد ، وقتی دلار با این سرعت داره میره بالا مسلما همه چی میره بالا
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۵۱ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
عکس این گوشتهارو مردم میبینن شبها خوابشو میبینن گناهش برای مسئولین نوشته میشه کی میتونه گوشت بخوره
Iran (Islamic Republic of)
ساحل
۱۹:۵۱ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
به به چه گوشت هایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۹ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
فقط اگه دروغ از بین ما بره همه چی خوب میشه تا رمانیکه دروغ هست روال همینه .فقط دروغ ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۶ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
مولد سازی اموال دولتی !!!!؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۱ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
تمام کارهاو عمل های دولت فقط درزمان بحران به روی کارمیاد چرا قبل ازاین اتفاقات درتمامی زمینه ها به زیرساختهای آن توجه نمیکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۰ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
حالا طوری علت یابی کردید هر کس ندونه میگه همه چیز تموم وگل و بلبل شد توی این مملکت هر صنفی بدون انگیزه یا دلیل موجه هر کاری علیه جیب خالی ملت بیچاره انجام میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۰ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
ناکارآمدی مسئولین و تمام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
حالا که داری مینویسی علت نوسانات مرع کوشت پیاز خودرو دلار سکه خودرو لاستیک و...... را هم بنویس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۸ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
اول مسئولین خوشون از این گوشت های یخ زده استفاده کنند.
راستی گوشت چی هست؟ با چه شرایطی ذبح شده؟بهداشتی هست؟
محصولات خوب کشور رو صادر می کنند، آشغال به جاش وارد می کنند، خنده دار نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۴ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
دیگه باید کلا با گوشت خداحافظی کرد خدا باعث و بانی اش را لعنت کنه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۲ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
همه گرانی ها و تورم، فقط فقط از خاک کمتر شدن ارزش پول ملی است. اگر ارزش پول ملی جایگاهش پیدا کنه و ارز به قیمت گزاف فروخته نشه، همه چیز بر می گرده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۰ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
آقا چرت نگو دولت هیچکاره است اگر اونطرف دنیا بگه روی چشمتان ابرویه میارنش ایران متاسفانه دولت اصلا رفاه مردم توی دستور کارشان نیست تمام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۴ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
گوشت لاشه ۳۴۰
اون وقت به این میگی ارزون و منطقی
پارسال گوشت ۱۲۰ بود با همین قیمت هم ۲۰۰ درصد افزایش داشته
کجایی روحانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۸ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
ما بیچاره فقیرها یک سیب زمینی پخته با پیاز داغ می خوردیم آن هم دیگه نمی توانیم ، پیاز کیلویی ۳۵تومن سیب زمینی کیلویی ۲۰ تومن روغن .....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۵ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
محافظ برق نداره به همین خاطر نوسان داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۳ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
قیمتگوشت کیلویی ۴۰۰ صد هزارتومان در شهر دماوند واقعی است.نه بازرسی ونه نظارتی . فقط دروغ بگویید.گیرم که خلق را به فریبت فریفتی... بادست انتقام خداوند چه میکنی.؟
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۶:۵۴ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
کاش نواسان فقط تو گوشت بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۷ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
چرت و پرت ننویسید اگه تا تصمیم کبری هم درس خونده باشن مسولین میفهمن با یه نگاه به قیمت علوفه و قیمت دلار قیمت گوشت طبیعیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۱ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
اظهار نظر در مورد تولیدات دام و... چه ارتباطی به دامپزشکی دارد ؟!
دامپزشکی مسئول بیماری‌های دام است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۷ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
در این اظهار نظرها ، همه هستند غیر از مسئولین اصلی وزارت جهاد کشاورزی یعنی مسئولین معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۶ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
تاوقتی رئیس جمهورفعلی قبل ازانتخابات حرفای بزرگ بزرگ میزدهنوزرئیس جمهورنبودالان دوسال گذشته دیگه یادش رفته دولتهای قبلی دولتهای فبلومتهم میکردن چه وچه شعارپشت شعاراین دولت دولت باسطلاح انقلابی بودمانورمیدادیادشومردم رفت نتونست نخواهدتوانست دوره شعارتموم نشده ازعمل کاربرآید
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۵:۴۷ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
به لحاظ ریاضی تیتری که زدید مشکل داره، برای نوسان حتما باید مشتق اول و دوم تغییر علامت بده اما روند تغییرات قیمت تو ایران مشتق همواره صعودی داره. در نتیجه ما اصلا مشکل نوسان قیمت نداریم که بخوایم حلش کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۳ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
بنابر برآورد معاونت امور دام وزارت جهاد، سالانه ۹۰۰ هزارتن گوشت قرمز در کشور تولید می شود که با وجود کاهش سرانه مصرف این‌محصول پروتئینی در سبد خانوار، این‌ میزان جوابگوی نیاز داخل است.
بنده خدا خودش گفته که علتش چیه☝️☝️☝️☝️☝️☝️☝️.. مردم نخورن...
راست گفته ما یه خانواده 4 نفری از یه سال قبل دیگه نتونستیم گوشت قرمز و ماهی بخریم غصه ای هم نداریم دیگه وقتی کاری ازمون بر نمیاد فقط یه شرمندگی برامون نسبت به خانواده میمونه که اونهام انشاالله درک میکنن کسانیکه میتونن بخورن نوش جونشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
توی این مملکت یه کالایی را میشه نام برد که نوسان نداشته باشد@!!!!؟؟؟ همه اینها فقط یک دلیل دارد ؛بی تدبیری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
حتما گرونی گوشت هم تقصیر کشورهای بیگانه هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۰ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
قرا است گرانتر و گرانتر شود دلیل نوسانات همین است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
علت صادرات دام به خارج چه قچاق و چه با مجوز
درپایان خلاصه کلام مسولان نالایق داریم ۶ کلاسی که اسم خودشان هم بلد نیستند بنویسند ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۹ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
علتش بی مدیریتی مدیران نالایق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
تریلی تریلی دام داره از مرز رد میشه دلیلش عراق عراق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
به نظر شما فقط گوشت نوسان داشته !!!
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۱۳:۵۴ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
قیمت گوشت نسبت به سال قبل دو برابر را رد کرده!
این اسمش می‌شود نوسان ؟؟؟!!!!!
نکند شما حقوق میلیاردی دارید که بیش از دو برابر شدن قیمت را می‌گویید نوسان ؟؟!!!!
گوشت ابتدای سال ۹۶ کیلویی ۲۸ هزار تومان بوده.
طی پنج سال از ۲۸ هزار رسیده به ۳۷۰ هزار.
این می‌شود نوسان ؟؟!!!!!
اما علت :
علتش همان است که خودرو شد دو برابر. سکه شد دو ونیم برابر و دلار شد دو برابر . فقط طی یکسال !!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۲ ۰۴ اسفند ۱۴۰۱
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
نوسان ؟! مگه معنی نوسان بالا و پایین شدن قیمت نیست ؟ این که کم کم داره پرواز میکنه !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
نهاده وحمایت روجمع کنید گوشت وارد کنید جلو هرچی راند واحتکار وقاچاق رو بگیرزد.چون شما نشدنهاده می دهید دام قاچاق می شه کشورهای همسایه
Iran (Islamic Republic of)
ايران
۱۳:۰۶ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
آخه لامذهب همون قیمتی که شما میگید درست همونو چطور تهيه کنیم پارسال این موقع گوشت چند بود
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۲:۵۱ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
ب والله تنها علت این نابسامانی های قیمتی ،بی کفایتی و کارنابلدی مسئولان مربوطه هست!آقا چه اصراریه وقتی نمیتونن اوضاع اقتصادی مملکت رو درست کنن،بازم بر مسند ریاست موندن!دیگه تاحالا از ریاستشون جیباشون پر شده بسه!ته دیگشو برا ملت بذارین!!!دونفر باید استعفا بدن ک شاید نفرات بعدی بتونن کاری انجام بدن،شاید ۱-فاطمی امین۲-خاندوزی در کمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
دیروز میگفتن 240 دام سبک امروز شده 340 و 5 روز دیگه 440 و 7 روز دیگه 540. واقعا خجالت نمی‌کشید وقتی خودتون اعتراف دارید مصرف بسیار کاهشی شده!!!!
کم دروغ بگید کم حرف بزنید در عمل نشون بدید بالاتر از قیمت اعلام جرم کنید اگر راست میگید، ولی اگه الکی ماسمالی میکنید و مسوولی توان نداره استعفا بده کسی بیاد در راس کار که جرات و کمی هم وجدان داشته باشه و مشکل رو از ریشه حل کنه و صرفا دستور صادر نکنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
اینجاست که میگن بزک نمیر بهار میاد آقا با حلوا حلوا دهان شیرین نمیشه. این امثال اینروزها کاملا معنا پیدا کرده!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
علت فقط فقط دلال بازیی و از بی خدا خبری است
این داستان هر روز ادامه دارد یه روز گوشت یه روز مرغ یه روز شیر یه روز نان و........
چرا این مملکت به این روز افتاده نمیدونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
بی سوادی شما..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
این عده ای ها چه کسانی هستند که در هر قسمت اقتصادی که با نبض زندگی 99درصد ملت شریف ایران ارتباط دارد همیشه از اول انقلاب شکوهمند اسلامی ایران عزیزمان کارشکنی و دست اندازی و .....کرده اند و حتی با نام های سلطان و ....ارز و طلا و جو و گندم و علف و خاک و گوشت اعدام میشوند و به جای پائین امدن قیمت متاسفانه باز هم حالت هجومی و افزایش سر سام آوری میگیرد و ملت شریف و عزیزمان را به حالت کمر شکن در می اورد؟؟؟؟ لطفا به جای شعار و....... یک بررسی علمی و واقعی و خارج از جناح بازی و ...... توضیح دهید تا ملت تکلیف خود را روشن کنند با شما که با دین و مکتب و ....... ملت دارید بازی میکنید و ملت هر روز ضعیف و ضیف تر میشوند و این زالو ها و کثافت ها و پست فطرت ها و....... هر روز و شب دارند چاق و توپول تر و جسورتر میشوند و خون ملت را دارند می مکند و........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
شما مگه مسولان کسور نیستید ؟؟؟مگه نباید کشور و اوضاع را مدیریت کنید؟؟؟چرا هر دفعه غافلگیر میشید؟؟مگه نباید پیش بینی کنید اقتصاد و اوضاع رو و قبل از وقوع یه جریان و گرانی جلوشو بگیرید؟؟؟عر دفعه مردم یه بساطی دارند،یه بار مسکن یه بار دلار یه بار بنزین یه بار گوشت یه بار مرغ یه بار روغن یه بار برنج یه بار .....مردم همش تو استرس و فشارند دائم باید فکر این باشن فردا چی گرون میشه .اگه نمی‌تونید کار کنید و مدیریت اعلام کنید این قدر وعده وعید ندید یه مدیر کار بلد بزارید کارتون شده وعده سر خرمن که دست ما نیست دست واسطه و دلاله خوب برید کنار دلال ها بیان کشور رو اداره کنن .مردم له شدن تو این گرونی و تورم
Iran (Islamic Republic of)
دامدار
۱۱:۳۳ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
باسلام آقایان مسئولین می‌خواهند گوشت وارد بکنند بجایش بیان علوفه راارزان بدست دامدار برسانند مگه تاموقعی که علوفه ارزان بود قیمت دام بالابودن یاگوشت بالا بود چرا مسئولین می‌خواهند تولید داخلی ودامداری رانابود بکنند بیان دست دلا لان علوفه راکوتاه بکنند دولت بدونه اینکه بخودش زحمت بدهد کنترول دربازار داشته باشه همه چیز رابه بخش خصوصی واگذار کرده حالا واگذار کردی لااقل بخودت زحمت بده کنترول بکن ماهم که بخاطر پول رحم ومروت رازیرپا گذاشتیم
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۱:۳۰ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
تا زمانی که دولت توان کنترل و کاهش قیمت دلار را نداشته باشد نه تنها گوشت و مرغ بلکه همه چی از داخل کشور به کشورهای اطراف قاچاق میشه و در قبال آنها دلار داخل کشور میشه و طبیعی هست که قیمتها هر روز بالا و بالا تر صعود میکنه و قیمت دلار هم تا زمانی که بخواهیم با دنیا به قول معروف اره بدهیم و تیشه بگیریم بر همین پاشنه قرار دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
متاسفم در مورد پیاز وسیب زمینی ومرغ وتخم مرغ نمی تونید تصمیم بگیرید اونوقت می خواهید در مورد مسائل جهانی تصمیم بگیرید ضحی خیال باطل
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۱۱:۲۴ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
یعنی گرانتر میشود چون هرچی گفتی برعکس درآمده ممنون که روز بروز له ترمان میکنید مجازیم اجرتان با خدا خدا خودش بزاره تو کاستون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
جایی که تفکر و تعقل و سیاست درست و ۰۰۰نباشه گوسفند با ارزش میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۴ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
علت مشخصه همه هم میدونند عده ای میخوان خودشون معصوم جلوه بدن این حرف ها صد من یه غاز میزنند
بی عرضگی و بی لیاقتی مسئولین با همراهی دلال ها و خود ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
اصلا چی ثبات داره که حالا گوشت ثبات داشته باشه!!دولت قبل علت مشکلات مدیریتی بود ولی الان علتش جنگ هیبرید ترکیبی و فتنه اقتصادی استکباره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
علت نوسانات هر روز و هر سال و هر دهه و دائما اقتصاد خراب شده چیه بابا کی باید به فکر کشور و جامعه باشد چرا کسی کنترل نمیکند کسی جواب نمیدهد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۴ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
وقتی من دامدار مجبورم خونه ام رو بفروشم و نهاده بخرم بریزم تو شکم دام و دولت هم پز بده که دارم جانی سازی میکنم . مگه چقدر میتونم دوام بیارم خوب دامداری رو جمع کردم .حالا پول یارانه ی بخش تولید و دامداری رو بدید گوشت آشغال از خارج وارد کنید .سه هیچ به نفع وارد کننده.
Iran (Islamic Republic of)
er
۱۰:۳۷ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
واقعا فکر میکنید فقط گوشت گران شده وقتی دلار رو میکنید 30تومان وبعداز یکسال میکنید 40تومان وبعد 6ماه میکنید 50تومان روی همه چیز اثر میزاره مثلا پسته و آجیل میشه لوازم ماشین و لوازم ووسایل منزل و همه چیز ریز ودرشت گرون میشه مردم رو بیچاره کردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۲ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
خیلی جالبه. هیچ یک از وعده های رییسی در زمان انتخاباتش عملی نشده که هیچ! تازه همه چیز چند برابر گرون شده. از دلار و سکه و ماشین بگیر تا مسکن و گوشت و برنج و ازدواج و ...
حالا طرفدارای رییسی پیداشون میشه !!!!
یا بهونه میارن که دارن خربکاری های دولت قبل رو درست میکنن !!!
یا میگن بجای یکسال و نیم، بیست سال دیگه هم بهشون وقت بدیم شاید گشایشی شد !!!
Yjc انصافا منتشر کن. ممنون.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۴ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
کار خودشونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۳ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
نشد یه بار تو این مملکت یه همچین تیتری ببینیم : علت ارزان شدن فلان چیز در چند ماه اخیر چیست ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۹ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
کو دامی که زایش کنه؟ همه رو پارسال دادیم کشتارگاه.هر چه داد زدیم هزینه دامداری سر به فلک کشیده کسی گوش نداد.نتیجه الان، همه دامدار ها دام فرختن الان کارگری میکنن.گوشت هم شد کیلویی۵۰۰ تومن.تا دیروز آمریکا بود الان دلال؟ پس شما چه کاره هستین؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
نوسانات سایر کالاها مثل پیاز برنج وغیره اونها تقصیر کیست من می گویم تقصیر دولت است
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۰:۰۶ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
بهم ریختگی بازار ازالان برای ماه رمضان مشخصه؟ نوعی دین هراسی داخلی داریم دنبال موضوع باشید؟
Germany
سوری
۰۹:۵۶ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
اگه کمبودنداره چراهروقت رفتیم بخریم گفتن گوشت تموم شد،بعدشم چراین قدرقیمت گوشت بالارفته که خریدش فقط برای تعدادی از مردمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۷ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
اگر مشکل فقط گوشت است .تحمل میکنیم .دلار .سکه .خودرو .زمین.دارو.و همه........
Iran (Islamic Republic of)
امید
۰۹:۳۵ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
للزم بذکر هست که کلمه نوسان قیمت کاملا اشتباه و زیرکانه هست . چون در نوسان گاه کاهش قیمت داریم و گاهی افزایش قیمت : پس بهتر هست بگویید گرانی شدید گوشت.
و همینطور علت گرانی های اخیر در همه مایحتاج ضروری مردم اولا بی کفایتی و بی تدبیری مسئولین و ثانیا نفوذ و تاثیر مافیاهای رنگارنگ و همسو شدن تعدادی از مسئولین با آنها . وثالثا کمی هم تحریمها بوده . که گفته بودید تحریمها رو به سفره مردم گره نخواهیم زد.
Iran (Islamic Republic of)
سیدکمال جعفری
۰۹:۲۶ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
باعرض سلام
چرا هیچ نهادی به بازار تره بار ..میوه و سیفی جات نظارت نمیکند مردم توان خرید را از دست داده اند خودِ دولت با تعیین نرخهای گران در حال گرانفروشی است (پیاز کیلویی ۳۵ هزارتومن!!!؟) بابا بفکر ما بازنشستگان باشید که عمری با محرومیت از خرید کار کردیم و حالا هم باید حسرت به دل باشیم ؟حقوق ما با تورم بازار ۱ به ۲۰ است ..باسپاس
Iran (Islamic Republic of)
سیدمجید حسینی
۰۹:۱۱ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
انتهای سال ۱۴۰۰ و اوایل امسال با افزایش قیمت نهاده های دامی، توان فعالیت از دامداران گرفته شد.تا جایی که گاها تا ۷۰ درصد تعداد دامشون رو کاهش دادن .
در حالیکه قیمت دام ۴۰ دصد قیمت حال حاضر بود.
الان همون بخش ها مجبورن گوشت وارداتی رو باقیمتی ۴۰ درصد از بیشر از دامی که خودشون فروختن ،برای مصرفشون خرید کنن.
(تو قیمتهایی که گفته شد تفاوت قیمت دام زنده و لاشه در نظر گرفته شده)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۷ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
حالا تا قیمت اصلاح بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۲ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
عده ای با جوسازی بدنبال برهم زدن بازار گوشت هستند

به والله قیمت های واقعی توی بازار جوسازی نیست عین حقیقته...!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۱ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
من ی سوال دارم مگر مسئول یک بخش یا ارگان نباید اینقدر کارآمدی داشته باشه که تمامی مشکلات را پیش بینی کنه و از بروز آنها جلوگیری کند.خدا وکیلی ملت را دیوانه کرده اید ی روز مرغ ی روز گوشت ی روز خیار ی روز پیاز ........................................................................................................................................................... مگر اینکه ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
این چه حرفیه پیش بینی هست اون هم چطور الان اخبار بخون ببین مدیر کل مبارزه با افات سه ماه دیگه نیمه اردیبهشت هجوم ملخ را اعلام کرده فقط آدم با سیاستی نیست که با ملخ ها به توافق برسه که حالیشون کنه بابا اینا خودشون از شما فعالترن برین جای دیگه خدا خیرتون بده
Iran (Islamic Republic of)
یوسفی
۰۸:۵۸ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
موقعی که دامداره گوشت رو زیر قیمت تمام شده به بازار میداد،خوشتون میومده خودتون رو به خواب زده بودین،دامدارها یک به یک جمع کردن،الان بیدار شدین،من دامداریم رو دادم،اجاره،ضایعات جمع میکنن
Iran (Islamic Republic of)
رهگذر
۰۸:۵۲ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
داداش تیتر خارج از عرف زدی !
باید می نوشتی : علت نوسانات اخیر بازار گوشت «چه بود» !؟
این چه بود ؟
آن چه بود ؟
چه چه بود ؟
هر کی به هر کی بود و هیچکی به هیچکی نبود !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۲ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
کلا دلالها این کشور رامیچرخانندودولت بااینهمه پول واعتباروخزانه وبودجه وقدرت هیچ کاره است ،نه قیمت ارز رومیتونه کنترل کنه همه چی قیمتش به عرش رسیده،پیاز،سیب زمینی،گوشت،مرغ هنوزهم دردهه ۶۰زندگی میکنیم وروزبه روزپسرفت میکنیم ولی ذهن مردم دنبال خوب چیزیه ،شکم،اینجوری خوب پیشرفت میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۲ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
بی لیاقتی مسئولین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۱ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
خیلی خیلی مؤدبانه واقعیت رو گفتید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۸ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
تبانی دلال ها با جهاد کشاورزی برای آزاد سازی صادرات گوسفند از مهرماه
-
علی
۰۸:۴۱ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
تو ایران هر روز یک چیز بولد می شود یک روز ماکارونی یک روز سیب زمینی یک روز پیاز یک روز لواز بهداشتی یک روز گوشت و تا ابد ادامه دارد زیرا در ایران برنامه ریز نداریم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۱ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
حالا که همه با هم بولد شده است کاش یکی یکی بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۰ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
هميشه پاي عده ي دركاره، پس دولت چكاره است؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۹ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
دیگه خسته شدیم از این همه وعده وعید میشه دیگه وعده ندید بیشتر از گرونی رو مخ مونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۸ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
وقتی وزیر اقتصاد فکر می‌کنه افتخاره که واردات نهاده ها نسبت به قبل کمتر شده بایدم قیمت گوشت بالا بره .... خیلی از دامداران در سال قبل به علت قیمت بالای نهاده ها دام های مولد خود را به کشتارگاه سپردند ... وقتی حساب شده عمل نکنی آخرش گندش در میاد .....
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۱۷:۴۸ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
وزیر اقتصاد !!!! مشاور اقتصادی !!!!
معدل ۱۹/۲۵!!!
اقتصاد یا عغطساد ؟؟!!!
۱۲
آخرین اخبار