نخستین استارتاپ ویکند در شهرستان خواف آغاز به کار کرد

نخستین رویداد علمی استارتاپ ویکند با هدف بهره‌گیری از ایده‌های برتر طی مراسمی در شهرستان خواف آغاز به کار کرد.

سید ایمان شریعتی مدیر توسعه کسب و کار پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی در حاشیه آغاز به کار این رویداد علمی گفت: این اقدام به منظور جهت دهی ظرفیت‌های اقتصادی، فرهنگی و گردشگری شهرستان خواف و در مسیر توسعه و رونق اقتصادی این منطقه انجام می‌شود.

 او افزود: توسعه و گسترش کسب و کار‌های مرتبط با ظرفیت‌های منطقه ای، استفاده حداکثری از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بومی منطقه، تشکیل بانک اطلاعاتی فعالان حوزه‌های مرتبط، جهت دهی لازم برای تبدیل ایده به یک مدل کسب و کار و فراگیری مهارت‌های اولیه ایجاد، مدیریت و راهبری یک کسب و کار نوپا از دیگر اهداف راه اندازی استارتاپ ویکند در شهرستان خواف است.

مدیر توسعه کسب و کار پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی ادامه داد: با برگزاری این استارتاپ ویکند به دنبال تقویت رویکرد‌های فناورانه و نوآورانه در صنایع و معادن و نگاه ویژه‌ای به گسترش فناوری اطلاعات در حوزه‌های مرتبط با این رویداد هستیم.

شریعتی بیان کرد: شهرستان خواف به عنوان پایتخت سنگ آهن خاورمیانه و یکی از قطب‌های اصلی این صنعت نیاز جدی به ایجاد بستر‌های آموزش و انتقال اطلاعات در فضای کسب و کار‌های بومی این منطقه دارد.

او تصریح کرد: این شهرستان از پتانسیل‌های مختلفی در بخش‌های مختلف اعم از گردشگری، صنایع معدنی و ... برخوردار است که با برپایی رویداد استارتاپ ویکند از ایده‌های برتر و در نهایت تبدیل آن‌ها به مدل کسب و کار می‌توان در جهت توسعه منطقه‌ای گام برداشت.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.