۱۵۰ کشته و ۶۰۰ زخمی طی درگیری‌ها در شمال سومالی

صلیب سرخ اعلام کرد درگیری‌ها بین نیرو‌های امنیتی و سران قبیله‌ای در شمال سومالی از ششم فوریه، ۱۵۰ کشته و بیش از ۶۰۰ زخمی برجا گذاشته است.

کمیته بین المللی صلیب سرخ چهارشنبه اعلام کرد درگیری‌ها بین نیرو‌های امنیتی و سران قبیله‌ای در لاس آنود در شمال سومالی از ششم فوریه، ۱۵۰ کشته و بیش از ۶۰۰ زخمی برجا گذاشته است.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، یورگ اگلین، رئیس هیئت کمیته بین المللی صلیب سرخ در سومالی، خواستار دسترسی بشردوستانه سریع و بلامانع به آسیب دیدگان از این خشونت‌ها شد که از ۶ فوریه آغاز شده است.

اگلین گفت: «مردم در لاس آنود فوراً به کمک بشردوستانه نیاز دارند و ما در سریع‌ترین زمان ممکن برای رساندن این کمک‌ها اقدام می‌کنیم. اختلاف‌های سیاسی نباید بر سر راه نجات جان افراد قرار بگیرد.»

این کمیته اعلام کرد هزاران تن از آسیب دیدگان درگیری‌ها در پی فرار از خانه‌های خود، در شرایط دشواری قرار دارند. کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل اعلام کرد بیش از ۶۰ هزار شهروند سومالی، عمدتاً زن و کودک، در چند هفته گذشته پس از وقوع درگیری‌ها به منطقه سومالی واقع در اتیوپی فرار کرده اند.

اگلین گفت کمیته بین المللی صلیب سرخ همراه با جمعیت هلال احمر سومالی در حال پشتیبانی از بیمارستان‌های محلی برای تخلیه و درمان زخمی شدگان بوده است. درعین حال، این کمیته اعلام کرد به منابع و امکانات بیشتری برای رسیدگی به نیاز‌های فزاینده انسانی احتیاج دارد. مریک آلاگبه از مقامات این کمیته گفت امداد رسانان به شکلی کاملاً بیطرفانه در حال فعالیت هستند تا اطمینان یابند کمک‌ها به لاس آنود می‌رسد. لاس آنود در منطقه‌های سول و ساناگ واقع است که استان‌های پونتلند و سومالی لند، هر دو ادعای مالکیت آن را دارند.

درگیری‌های فعلی پس از آن آغاز شده که سران قبیله‌ای اعلام کردند دیگر بخشی از سومالی لند نیستند و دوباره به سومالی ملحق می‌شوند. سول، ساناگ و کاین اکنون تحت اداره دولت سومالی قرار دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار