در گفت و گو با باشگاه‌خبرنگاران جوان مطرح شد؛

کار تئاتر آموزش، پرورش و تربیت نیست

یک منتقد تئاتر از اهمیت تئاتر برای کودکان گفت کار تئاتر آموزش، پرورش و تربیت نیست بلکه کاری سرگرم کننده است.

مریم کاظمی بازیگر، کار‌گردان و نویسنده تئاتر کودک و بزرگسال از آموزش از طریق این هنر برای کودکان گفت: کار تئاتر آموزش نیست و سرگرم کردن است؛ یعنی اگر شما بتوانید و این توانایی را داشته باشید که اجرای مفرحی ایجاد کنید آن پیامی که دارید در دل اجرا هست و تماشاچی آن را دریافت می‌کند؛ اما اگر کاری داشته باشید که به دل تماشاچی ننشیند پیام آن را هم دریافت نمی‌کند.

وی بیان کرد: مطمئنم همه گروه‌های نمایشی پیامی دارند که می‌خواهند به مخاطب برسانند و باید در قالب جذابی باشد.

این بازیگر تئاتر از اهمیت تئاتر گفت: از اهمیت تئاتر می‌توان به ارتباط مستقیم آن با مخاطب اشاره کرد و تمام چیز‌هایی که ما در تئاتر می‌گوییم به صورت قصه است نه به صورتی که حتما آموزش بدهیم یا پیامی تاثیر‌گذار و تربیتی راشته باشیم؛ زیرا آموزش پروش، خانواده و مربی کار خود را انجام می‌دهند.

تئاتر

کاظمی عنوان کرد: کار تئاتر آموزش، ترییت و پرورش نیست، زیرا تئاتر می‌تواند همه آن چیز‌هایی که از دیگران وام می‌گیرد به صورت زیبا، هنرمند و داستانی خوشایند مطرح کند. این کودک و نوجوان است که یا توجه به آن چیزی که در زندگی می‌ببیند؛ مانند رفتن به سینما، تئاتر، شهر بازی و ... که در نتیجه جا‌های مختلف تاثیرات متفاوتی روی کودک می‌گذارد و می‌تواند به رشد فکری آن کمک کند؛ زیرا فکر و تصمیم با آن مخاطب است و ما نمی‌گوییم چکار کنند، زیرا ما سعی می‌کنیم داستان خود را خوب تعریف کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار