بالاترین عمل در ماه شعبان کسب تقواست

بالاترین عمل در ماه های شعبان کسب تقوا و ترک محرمات است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید علیرضا ادیانی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در مراسم جشن اعیاد شعبانیه ستاد سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی گفت: موالید خجسته ماه شعبان که مزین است به روز پاسدار و جانباز و آزادگان به همه پاسداران جان برکف و جانبازان فداکار و آزادگان مقاوم و سرافراز میهن اسلامی تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

بالاترین عمل در این ماه‌های شریف و عظیم کسب تقواست و تقوا حاصل نمی‌شود مگر با انجام واجبات و ترک محرمات. اگر می‌خواهیم به سنت پیامبر در این ماه‌ها عمل کنیم باید به معنای واقعی کلمه از حرام و گناه پرهیز کنیم که دوری از گناه بر انجام واجبات مقدم است. شرط ورود به ماه رمضان، خودسازی است که با اجتناب از محرمات و گناهان است تا با آمادگی روحی وارد ماه رمضان شویم و همه این اعمال برای این است که ما امور آخرتمان را اصلاح کنیم و حساب و کتاب خودمان را با خدا حل و فصل نماییم که اگر کسی امر آخرت خود و امور معنوی خود را اصلاح نماید خداوند امر دنیای او را اصلاح می‌کند.

حجت‌الاسلام ادیانی گفت: مسؤولین و کارگزاران در نظام اسلامی علاوه بر خودسازی، باید با تلاش و مجاهدت شبانه روزی و مستمر به مردم خدمتگزاری نمایند و همه وقت خود را در جهت حل مشکلات مردم صرف نمایند.

ادیانی افزود: باید از این فرصت‌ها و مسؤلیت‌ها برای خدمت و تلاش مداوم استفاده کرد و هیچ چیز نباید ما را از خدمتگزاری صادقانه و خالصانه به مردم غافل نماید. همه ما تلاش کنیم در ماه شعبان با دعا و استغفار فراوان قلبمان را صیقل دهیم و خودمان را هر چه بیشتر به خداوند نزدیک کنیم که فرمودند سید اعمال در ماه شعبان، استغفار و توبه و انابه به درگاه الهی است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی کشور در پایان افزود: با توجه به اینکه برخی از افراد جامعه ما دچار مشکلات معیشتی هستند و یا برخی زلزله زده هستند صدقه و احسان و دستگیری از نیازمندان هم فراموش نشود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار