معاون وزیر بهداشت مطرح کرد:

فعالیت ۸۰۰ مرکز تحقیقاتی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت:در حال حاضر بیش از ۸۰۰ مرکز تحقیقاتی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به پژوهش و تحقیق مشغول هستند.

 یونس پناهی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مرجعیت علمی نیازمند مراکز تحقیقاتی پویا و متمرکز است و فعالیت‌های این مراکز باید در راستای اولویت‌های کلان کشور باشد.

او افزود: از ملزومات مرجعیت علمی داشتن ساختار، سیاست‌گذاری، بهره برداری از سطوح راهبردی، ارتباطات علمی، شاخص‌های پاسخگویی، محتوا و فرایند است و رسیدن به مرجعیت علمی مستلزم استفاده از ظرفیت علمی و پژوهشی تمامی نخبگان ایرانی و غیرایرانی است.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: ۳۰ درصد تولید علم کشور با کمک ارتباطات علمی بوده در حالی که این عدد در کشور‌های دیگر منطقه تا ۷۰ درصد بوده است از این رو ما باید بتوانیم با ارتباط‌گیری بیش از پیش این عدد را افزایش دهیم و در کنار آن از تمامی دانشگاه‌ها و دانشکده‌ها می‌خواهیم که یک طرح ملی شاخص در حوزه پژوهش ارائه کنند.

پناهی بیان کرد: ما باید در دیپلماسی علمی اقداماتی را صورت دهیم که منافع آن برای کشور دیده شود و در این خصوص بر استفاده از ظرفیت نخبگان ایرانی مقیم خارج از کشور و همچنین طراحی پروژه با سازمان‌های بین‌المللی برای حمایت از کشور‌های منطقه تاکید داریم.

او تصریح کرد: کشور ما اکوسیستم فناوری مبتنی بر مدل‌های پویا را دارد و این موضوع بستر مناسبی برای اجرای هرچه بیشتر تحقیقات در موضوعات مختلف از جمله طرح پزشک خانواده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است طرحی که از اوایل سال آینده اجرایی و عملیاتی خواهد شد.


بیشتر بخوانید


معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد:موضوع غذا و دارو از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و از مراکزی که در این خصوص تحقیق و پژوهش دارند به‌طور ویژه حمایت می‌شود.

پناهی اظهار کرد: طرح پزشک خانواده فرصتی مناسب برای حضور در جمع مردم و آشنایی با مشکلات و نیاز‌های آنان و همچنین انجام تحقیقات فرادانشگاهی خواهد بود.

اجلاس یک روزه معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مجتمع شهدای سلامت برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار