بهره‌مندی ۱۳۲ خانوار روستایی لرستان از اینترنت پرسرعت

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت: ۱۳۲ خانوار روستایی در ۲ شهرستان الیگودرز و خرم‌آباد با جمعیت ۵۷۴ نفر از اینترنت پرسرعت بهره‌مند شدند.

مجتبی صارمی افزود: نصب یک سایت جدید و ارتقای تکنولوژی سایت موجود در روستا‌های سه راه پایین و امامزاده محمد حسن و چلان در شهرستان الیگودرز انجام شد.

وی اظهار داشت: با احداث این سایت جدید در روستای امامزاده محمد حسن و پوشش مخابراتی روستای چلان و ارتقای سایت روستای سه ران پایین از توابع شهرستان الیگودرز از محل اعتبارات طرح توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات توسط اپراتور همراه اول، ۷۸ خانوار با جمعیت بیش از ۳۴۲ نفر به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان لرستان همچنین گفت: کاهش شکاف دیجیتال بین مناطق شهری و روستایی، توسعه ارتباطات بخصوص در مناطق روستایی و کمتر برخودار جهت اتصال به شبکه ملی اطلاعات و دسترسی به خدمات الکترونیکی از برنامه‌های اولویت دار وزارت متبوع است.

صارمی ادامه داد: در این راستا ۵۴ خانوار روستایی شهرستان خرم آباد با جمعیت ۲۳۲ نفر، با ارتقای فناوری سایت موجود در روستای "چشمه علی"به نسل چهارم، شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

ایجاد زیرساخت اینترنت در مناطق روستایی لرستان، مقدمه اتصال روستا‌ها به شبکه ملی اطلاعات است که تاکنون از مجموع یکهزار و ۵۶۹ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان، یکهزار و ۲۷۹ روستا به این امکان مجهز شده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.