گام دولت برای رفع محرومیت در ذلقی الیگودرز

در وبیناری که با حضور مسئولان دستگاه اجرایی و نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، مشکلات بخش ذلقی الیگودرز در حوزه‌های مختلف از جمله آب، برق، گاز، جاده و مسکن مورد بررسی قرار گرفت.

 در وبیناری که با حضور مسئولان دستگاه اجرایی و نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، مشکلات بخش ذلقی الیگودرز در حوزه‌های مختلف از جمله آب، برق، گاز، جاده و مسکن مورد بررسی قرار گرفت.

گازرسانی به بخش ذلقی جزو مصوبات سفر رییس جمهور

مدیرعامل شرکت گاز لرستان در این وبینار با اشاره به اینکه گاز رسانی به بخش ذلقی از مصوبات سفر رییس جمهوری است، عنوان کرد: پروژه گازرسانی به این بخش در دو فاز تعریف شده که فاز اول آن با ۱۵ روستا در حال انجام است، پیمانکار فاز دوم پروژه نیز معرفی شده است.

کرم گودرزی افزود: برای این پروژه ۷۳ میلیارد تومان اعتبار تعریف شده است.

او بیان کرد: البته ظرف دو سال گذشته با پیگیری‌های نماینده مردم الیگودرز تعدادی از روستا‌های بخش ذلقی از نعمت گاز بهره‌مند شده‌اند.

ایجاد اداره برق جدید در چند شهر

سرپرست شرکت توزیع برق لرستان نیز در این وبینار بیان کرد: با پیگیری‌های نماینده مردم شهرستان الیگودرز در مجلس شورای اسلامی و در راستای خدمت رسانی بهتر در شهر‌های تابع چمن سلطان، شاپورآباد و تیتکان اداره برق ایجاد می‌شود.

مهران امیری گفت: ایجاد اداره برق در این شهر‌ها فرصتی شد تا دو نفر از پرسنل تغییر وضعیت پیدا کنند.

اجرای شبکه فیبر نوری در بخش ذلقی در دو فاز

معاون شرکت مخابرات لرستان نیز با اشاره به اینکه شهرستان الیگودرز به لحاظ فیبر نوری وضعیت قابل قبولی دارد، عنوان کرد:، اما بخش ذلقی فاقد شبکه فیبر نوری بود که اخیرا با پیگیری‌های نماینده مردم الیگودرز و در سفر رییس جمهور شبکه فیبر نوری مسیر رودبار به شورآباد تایید و جهت اجرا به مخابرات منطقه لرستان ابلاغ شد.

داوودی افزود: اجرای این طرح تحول بسیار بزرگی در صنعت ارتباط بخش بربرود غربی و ذلقی ایجاد می‌کند، تمام سایت‌ها و مراکز مخابراتی که در مسیر پروژه می‌تواند به شبکه متصل شد و امکان ارائه سرویس اینترنت پرسرعت ایجاد می‌شود.

او با اشاره به اینکه این طرح با ۸۱ کیلومتر طول در دو فاز تعریف شده است، گفت: فاز اول از سدرودبار تا سایت ماهیچال به طول ۳۷ کیلومتر صد در صد تکمیل شده و در حال برگردان مراکز و سایت‌هایی هستیم که در مسیر فیبر نوری قرار دارند.

معاون شرکت مخابرات منطقه لرستان بیان کرد: فاز دوم که ادامه مسیر سایت ماهیچال به شاپور آباد است که به دلیل عدم ابلاغ اعتبارات عملیاتی نشده است.

داوودی عنوان کرد: قرار بود وزارت نیرو بخشی از اعتبار پروژه را تامین کند، اما جز مبلغ ناچیزی اعتباری ندادند.

آسفالت جاده امام زاده محمد بن حسن اوایل سال جاری

معاون راهداری لرستان نیز به آسفالت جاده امام زاده محمدبن حسن اشاره کرد و گفت: قرار داد آسفالت این محور با ۷۰ میلیارد تومان اعتبار در دستور کار قرار گرفته است، از ۲۴ کیلومتر باقی مانده محور ۱۰ کیلومتر آن آماده آسفالت است، زیر سازی مابقی محور نیز در حال انجام است.

امیری افزود: برنامه ما این است که زیرسازی و ابنیه کل محور تا عید انجام و پس از آن با مساعد شدن هوا آسفالت در دستور کار قرار بگیرد.

او در خصوص روشنایی تونل‌ها و شبکه برق جاده دسترسی سدرودبار و شهر تیتکان بزنوید نیز عنوان کرد: برآورد ما برای روشنایی تونل‌ها و شبکه برق مسیر ۳۷ میلیارد تومان است.

معاون راهداری در خصوص تجهیزات و نیروی انسانی راهدارخانه‌ها نیز توضیح داد: قرار است تعدادی ماشین آلات را برای الیگودرز اجاره کنیم، زیرا نیروی انسانی و تجهیزات مستقل برای مستقر شدن در بعضی راهدارخانه‌ها را نداریم.

تاکید بر تحت پوشش قرار گرفتن روستا‌ها برای دریافت خدمات بهتر

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان نیز با اشاره به اینکه آبرسانی به ۱۶ روستای بخش ذلقی را تا پایان سال به مناقصه می‌گذاریم، افزود: تنها ۱۷ روستای بخش ذلقی تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب هستند.

حمیدرضا کرموند گفت: این در حالی است که با تحت پوشش قرار گرفتن روستا‌ها خدمات رسانی بهتر انجام می‌شود.

ساخت ۷۰۰ واحد مسکونی با مشارکت بنیاد علوی

مسئول بنیاد علوی در شهرستان الیگودرز نیز در این وبینار با اشاره به همکاری بنیاد با اداره مختلف استان، عنوان کرد: در بخش ززو و فیروزآباد ۸ مدرسه را افتتاح کردیم، اما در خصوص مدرسه پا خیمه گاه بنیاد تعهدات خود را انجام داده است مابقی کار را باید نوسازی مدارس انجام دهد.

سرلک افزود: بنیاد علوی ساخت ۱۵۳ واحد مسکونی را در دستور کار داشت که به ۲۰۰ واحد ارتقا پیدا کرد. سنگ فرش دو روستا، اجرای طرح هادی در دو روستای بخش ذلقی، آسفالت ۶ روستا و ساخت دو خانه بهداشت و تجهیز ۴ خانه بهداشت از دیگر کار‌های بنیاد علوی در بخش ذلقی است که وی مطرح کرد.

مسئول بنیاد علوی در شهرستان الیگودرز گفت: احداث ۱۰ کانال کشاورزی، آبرسانی به ۷ روستا و ساخت ۵۰۰ واحد مسکونی با مشارکت کمیته امداد و بهزیستی از دیگر اقدامات ما است.

نبود راه دسترسی، مشکل جدی بخش ذلقی

مدیر کل بنیاد مسکن لرستان نیز با اشاره به اینکه نبود راه دسترسی مهمترین مشکل در شهرستان الیگودرز و بخش ذلقی است، عنوان کرد: از ۲۸ روستای بالای ۲۰ خانوار بهش ذلقی به طرح هادی ۱۲ روستا ورود کردیم. تابعی گفت: مشکل اصلی در خصوص طرح هادی بخش ذلقی راه دسترسی است.

او از ساخت واحد‌های مشارکتی به عنوان یک ظرفیت یاد کرد و افزود: شرایط خوبی در این واحد‌ها که با مشارکت بنیاد علوی، کمیته و بسیج ساخته می‌شوند فراهم است.

ساخت ۱۸ مدرسه در بخش ذلقی

معاون اداره کل نوسازی لرستان نیز با اشاره به اینکه در بخش ذلقی ساخت ۱۸ مدرسه در قالب ۲۶ کلاس درس را در دست اقدام داریم، عنوان کرد: در بخش ذلقی شرقی و غربی نیز هر کدام ۶ مدرسه را در دستور کار داریم.

آقایی افزود: یکی دیگر از برنامه‌های ما در نوسازی مدارس این است که سیستم گرمایشی استاندارد را در مدارسی که علمک گاز دارند جایگزین بخاری‌های نفتی کنیم.

او در خصوص مدرسه پا خیمه گاه نیز گفت: بنیاد علوی تعهد خود را در ساخت مدرسه انجام داده است. کمبود محیط بان، چالش جدی محیط زیست مدیرکل محیط زیست لرستان نیز با اشاره به اینکه سال ۹۹ و ۱۴۰۰، ۱۱۲ هزار هکتار در منطقه قالی‌کوه الیگودرز و شاداب کوه پلدختر به مناطق حفاظت شده استان اضافه شده است، افزود:، اما برای این دو منطقه پاسگاه محیط بانی تعریف نشده بود که ما از ابتدای امسال از طریق ماده ۲۳ به دنبال حل مشکل هستیم.

سالاروند گفت: یکی از مشکلات ما در حوزه محیط زیست کمبود نیروی انسانی است، اما با جذب نیرو شهرستان الیگودرز در اولویت قرار می‌گیرد.

تحویل آمبولانس جدید به درمانگاه بزنوید

مسئول شبکه بهداشت الیگودرز نیز در این وبینار به پیشرفت ۷۰ درصدی درمانگاه ذلقی که جزو مصوبات سفر رییس جمهور بود اشاره کرد و گفت: این پروژه تا پایان سال جاری و یا اوایل سال آینده تکمیل و به بهره برداری می‌رسد.

طولابی بیان کرد: درمانگاه امام زاده محمد بن حسن هم که جزو مصوبات سفر بود تکمیل شده است، درگیر کار‌های اجرایی هستیم.

او در خصوص مستقر شدن بالگرد اورژانس هوایی در بزنوید نیز توضیح داد: بالگرد اورژانس هوایی از اولویت‌ها و برنامه‌های جدی است، ظرف دو هفته آینده پد آشیانه بالگرد ساخته می‌شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار