۴ هزار و ۹۰۰ کرمانی در بهمن ماه گواهی رانندگی گرفتند

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان از اضافه شدن ۴ هزار و ۹۰۰ کاربر ترافیکی جدید به چرخه ترافیک کرمان در بهمن ماه خبر داد.

سرهنگ اسماعیل خوشوقت رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان گفت: در بهمن ماه ۱۴۰۱ از مجموع متقاضیان دریافت گواهینامه رانندگی، ۴ هزار و ۹۰۰ نفر در آزمون‌های آیین نامه و عملی رانندگی موفق به قبولی و دریافت گواهینامه رانندگی شدند.

او افزود: از این تعداد کاربر ترافیکی جدید بهمن ماه، بیش از ۴ هزار نفر قبولی مربوط به پایه سوم رانندگی و مابقی مربوط به پایه سوم، پایه دوم، پایه یکم، ویژه و موتورسیکلت، موفق به اخذ گواهینامه شدند.

رئیس پلیس راهور استان بیان کرد: در بخش آزمون آیین نامه رانندگی نیز ۱۹ هزار و ۷۷۰ نفر در این آزمون شرکت کردند که از این تعداد تنها ۳۰ درصد نمره قبولی کسب کرده و به مرحله بعد رفتند.

او افزود: همچنین در بهمن ماه، گواهینامه ۷ هزار و ۵۵۳ شهروند تعویض و ۸۴۵ گواهینامه المثنی صادر و ۲۰ راننده نیز از رانندگی محروم شدند.

سرهنگ خوشوقت، گفت: برابر با ماده ۱۷ آیین نامه راهنمایی و رانندگی، دارندگان گواهینامه ملزم هستند یک ماه زودتر از اتمام مهلت ۱۰ ساله یا مهلت تعیین شده نسبت به تعویض، تجدید و یا تبدیل گواهینامه رانندگی خود اقدام کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان تصریح کرد: در حال حاضر ۱۰۳ مجتمع آموزشگاه رانندگی در سطح استان فعال و خدمت رسانی می‌کنند که با پیگیری‌های بعمل آمده، به زودی تعداد این آموزشگاه‌ها توسعه خواهد یافت و تلاش می‌کنیم هر شهروند فقط در شهر خود در پایه‌های سوم و دوم برای دریافت گواهینامه رانندگی اقدام کرده و نیاز به تردد به سایر شهر‌های استان برای حضور در آموزشگاه رانندگی نداشته باشد.

برچسب ها: گواهینامه ، آموزشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار