پایان رزمایش دریایی چین، روسیه و آفریقای جنوبی

در میانه رقابت کشور‌های غربی برای نفوذ در آفریقا، رزمایش دریایی آفریقای جنوبی با همراهی روسیه و چین در اقیانوس هند پایان یافت.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که کشتی‌های جنگی و پشتیبانی روسیه، چین و آفریقای جنوبی روز دوشنبه به رزمایش دریایی مشترک خود در اقیانوس هند پایان دادند.

به گزارش اسپوتنیک، این وزارتخانه در بیانیه‌ای تصریح کرد: «امروز یک رزمایش دریایی سه جانبه با کشتی‌های جنگی و شناور‌های پشتیبانی نیروی دریایی روسیه، نیروی دریایی ارتش آزادیبخش خلق چین و نیرو‌های دفاع ملی آفریقای جنوبی در اقیانوس هند به پایان رسید».

وزارت دفاع چین اعلام کرد این رزمایش همکاری دفاعی و امنیتی بین کشور‌های بریکس را بیشتر خواهد کرد. در مقابل، وزارت خارجه اوکراین از دولت آفریقای جنوبی به دلیل شرکت در این رزمایش و همکاری با روسیه انتقاد کرد.

گفتنی است، در میانه جنگ اوکراین و افزایش تنش‌ها، دولت‌های غربی برای نفوذ در آفریقا تلاش می‌کنند. برخی کشور‌های آفریقایی تا کنون از جانبداری خودداری کرده‌اند، اما شرکت کردن آفریقای جنوبی در این رزمایش به در همراهی با روسیه، تا حدودی معادلات را تغییر خواهد داد. آفریقای جنوبی می‌گوید مواضع بی طرفی خود را در قبال درگیری اوکراین حفظ کرده و در عین حال از رای دادن به قطعنامه سال گذشته سازمان ملل در محکومیت روسیه خودداری کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار