ضرورت افزایش همکاری‌های رسانه‌ای برای شکست دشمن در جنگ روایت‌ها

تفاهم‌نامه فرهنگی، اجتماعی بین بنیاد شهید و مؤسسات ۶ کشور محور مقاومت منعقد شد.

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: همایش نخستین یادواره شهدای رسانه مقاومت به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران، صدا و سیما و اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های کشور‌های اسلامی برگزار شد و به بهانه آن مقرر شد همکاری‌هایی بین بنیاد‌های شهید ۶ کشور انجام شود. در گذشته تفاهم‌نامه‌ای بین بنیاد شهید ایران و عراق امضا شده بود و در حال حاضر نمایندگان بنیاد‌های شهید ۴ کشور در این مراسم حضور دارند و تفاهم‌نامه به ۲ کشور یمن و سوریه ارسال و امضا می‌شود.

معاون رئیس جمهور در ادامه گفت: نبرد طولانی بین سلطه جهان و پرچم‌داران توحید وجود دارد و این جنگ از نوع ترکیبی بوده و جنبه نظامی و امنیتی دارد و شامل مسائل اقتصادی، فرهنگی و رسانه‌ای است. دشمنان با تأثیر روی افکار عمومی منطقه قصد دارند آن‌ها را از مقاومت خسته و مأیوس کنند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به جنگ روایت‌ها در رسانه‌ها، گفت: روایتی که دشمن ارائه می‌دهد با حقایق موجود بسیار متفاوت است. شبکه بی‌بی‌سی درباره جنگ سوریه مستندی ساخته بود و در آن فضای رسانه‌ای این کشور را بررسی کرده بود که نشان می‌داد کاری کرده‌اند تا مردم افکار منفی نسبت به دولت پیدا کنند تا زمینه ایجاد درگیری فراهم شود.

وی گفت: سیاست قدیمی دشمنان تفرقه بینداز و حکومت کن بوده است، تا مردمی که هزاران سال با صلح با هم زندگی کرده‌اند درگیر شوند و اینجا نقش رسانه‌ها حائز اهمیت است لذا تصمیم گرفته‌ایم همایشی در این راستا همزمان با تولد امام سجاد (ع) برگزار کنیم. امام سجاد (ع) رسانه کربلا بود و خط کربلا و مجاهد عاشوراییان را جاری کرد و همین کار را شهدای حوزه مقاومت کردند و لازم است بیشترین همکاری رسانه‌ای را داشته باشیم.

قاضی‌زاده هاشمی تأکید کرد: امیدوارم خون شهدا موجب شود تا همکاری گسترده‌ای با یکدیگر داشته باشیم. شهدا ستارگان راهنمای شب‌های تاریک هستند و زمانی که عالم در حیرانی به سر می‌برد، شهدا راهنمای خوبی هستند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به برگزاری نخستین یادواره شهدای رسانه مقاومت گفت: یک وزیر، ۳ رئیس کمیسیون، ۴ معاون وزیر و ۳ مقام از حماس و حزب الله، ۲۸ مقام رسانه‌ای، ۱۲۰ خانواده شهدای رسانه محور مقاومت و ۱۵۰ خانواده شهدای رسانه ایران در این همایش حضور داشتند.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: این تفاهم‌نامه ۵ محور و یک بند حقوقی دارد که محور اول آن تقویت همکاری‌های فرهنگی و کار‌های مشترک فرهنگی است. دومین موضوع، تبادل تجارب اجرایی به خانواده شهدا و ایثارگران، محور سوم ایجاد همکاری مشترک مذهبی، گردشگری و پزشکی، محور چهارم تبادل دانشجو و استاد و محور پنجم تبادل موضوعات علمی و کارگاهی به ایثارگران است.
معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: تا زمانی که کشور‌ها مایل به همکاری باشند، این تفاهم‌نامه سالانه تمدید می‌شود.

مدیر بنیاد شهدای لبنان نیز در این نشست گفت: انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) شکل گرفت و ایشان به موضوعات امت اسلام اهمیت داد. موضع ایران سبب ایجاد برنامه مشترک شد و خون مجاهدان با هم آمیخته شده است و دیدار ما نمودی از دیدار قبلی مجاهدین است.

شوقی نورالدین افزود: نهادینه کردن این امر نیاز به تلاش‌هایی داشت که صورت گرفته و برگزاری این یادواره‌ها نتایج خوبی دارد و اجرای این تفاهم‌نامه سبب نهادینه کردن فرهنگ ایثار و از بین رفتن ظلم و جور خواهد شد.

نورالدین گفت: ما در مؤسسه بنیاد شهدای لبنان برای محقق ساختن این یادداشت تفاهم با همکاری جمهوری اسلامی تلاش خواهیم کرد.

رئیس بنیاد شهید فلسطین نیز در این نشست گفت: از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی موضع امام خمینی (ره) در مورد فلسطین بسیار مشخص بود و اخراج سفیر اسرائیل و جایگزین کردن سفیر فلسطین صورت گرفت.

علی سووید افزود: امام خمینی (ره) تنها مرجعی بود که حکم داد بخشی از خمس به فلسطین اختصاص یابد و تأکید کرد اسرائیل غاصب غده سرطانی است.

,ی افزود: روز قدس هم از مهمترین کار‌های جمهوری اسلامی بود و این کشور هزینه مواضع درباره فلسطین را می‌پذیرد و این یک موضع قانونی و جهادی است.

همچنین معاون وزیر رسانه سوریه گفت: در ایران احساس می‌کنم میان خانواده خودم هستم بر خود واجب می‌دانم از برگزارکنندگان یادواره بسیار تشکر می‌کنم.

احمد ضوا گفت: بند‌های تفاهم‌نامه هم‌تراز با چهارچوب‌های مشترک است و نقطه حائز اهمیت اینکه سبب تحکیم وحدت کشور‌های حوزه مقاومت می‌شود.

نماینده بنیاد شهدای عراق هم در این مراسم اظهار کرد: یادواره امروز و تفاهم‌نامه مشترک نتایج موفقیت‌آمیزی خواهد داشت و پیگیری قاضی‌زاده هاشمی معاون رئیس‌جمهور ایران در این راستا حائز اهمیت است.

سجاد حسناوی بیان داشت: شهدا با ارزش‌ترین موجودی یعنی جانشان را دادند و راهشان ماندگار است و این خون‌ها اتفاقات بزرگی رقم زد و کشور‌های حوزه مقاومت را بسیار به هم نزدیک کرد و البته دشمنان تلاش می‌کنند تفرقه ایجاد کنند که شکست خواهند خورد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار