مشهد، میزبان همایش ملی علامه مصباح یزدی شد

مدیر حوزه علمیه خراسان با اشاره به شخصیت متفکر و برجسته علامه مصباح یزدی، از برگزاری همایش ملی بزرگداشت این اندیشمند نوآور در روز پنج شنبه ۱۱ اسفند در مشهد خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین علی خیاط در جمع خبرنگاران در محل مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان با اشاره به همایش ملی بزرگداشت علامه مصباح یزدی، بیان کرد: علامه از جمله افراد برجسته علمی و فرهنگی و شخصیتی جامع الاطراف در زمینه مسائل سیاسی، فکری، اندیشه ای و معارفی و عالمی برجسته، ممتاز، نوآور و مبتکر است.

مدیر حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه اندیشه فکری علامه به ویژه از دهه ۷۰ مورد توجه دانشگاهیان، حوزویان و شخصیت های برجسته بوده است، گفت: این موضوع را می توان در حوزه پایان نامه های دانشگاهی و حوزوی در سال های ۷۶ تا ۹۷ مشاهده کرد؛ بیش از ۲۲۷ پایان نامه در رابطه با شخصیت علامه در ۵۵ مرکز حوزوی و دانشگاهی که اکثرا در سال های ۹۱ تا ۹۵ در ۱۶ حوزه دانشی بوده، دفاع شده که نشان می دهد این شخصیت مورد توجه مراکز علمی و فرهنگی بوده است که از این‌ تعداد پایان نامه، ۵۵ عنوان در مباحث علوم سیاسی و ۳۹ مورد با موضوع فلسفی می باشد.


وی با اشاره به ۱۷۰ اثر باقی مانده از آیت الله مصباح یزدی، گفت: از اواسط دهه ۷۰ مباحث فکری و چالشی شان در خصوص مبانی انقلاب اسلامی جدی تر و در رسانه های ما پررنگ تر شد و در این مدت شخصیت علامه بیشتر بروز و ظهور پیدا کرد و به دلیل مقابله وی با سیل هجوم مباحث و شبهات، دشمنان تلاش زیادی در جهت تخریب ایشان داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین خیاط با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در فرازی بزرگداشت علامه مصباح یزدی را یکی از واجبات کارهای حوزه و روحانیت دانستند، اظهار کرد: با توجه به دغدغه های بنیادین و نظریه پردازی های ایشان در علوم انسانی و اسلامی که این مباحث در حوزه علمیه پررنگ تر است، حوزه علمیه خراسان با همکاری سایر نهادها همایش ملی در خصوص بزرگداشت آن شخصیت برجسته را در مشهد برگزار می کند.

وی با بیان اینکه ستادی برای همایش ملی بزرگداشت علامه مصباح یزدی با تعیین دبیرعلمی و اجرایی و کمیته های ۵ گانه جهت ساماندهی امور همایش تشکیل شده است، گفت: در این‌ همایش از اساتید بزرگ استان و مشهد دعوت به عمل آمده و آیت الله سید احمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان، آیت الله محمود رجبی، رئیس موسسه پژوهشی امام خمینی(ره) و حجت الاسلام علی مصباح یزدی فرزند علامه، سخنران این‌همایش خواهند بود.

مدیر حوزه علمیه خراسان بیان کرد: ۱۳ نشست تخصصی در مراکز علمی حوزوی و دانشگاهی به بازه زمانی ده روز در مشهد برگزار و ویژه نامه ای نیز در این خصوص تهیه و تدوین شد که همزمان با برگزاری همایش رونمایی می شود.

وی با بیان اینکه همایش ملی بزرگداشت علامه مصباح یزدی پنجشنبه ۱۱ اسفند از ۸:۳۰ صبح تا اذان ظهر در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار برگزار می شود، گفت: در حاشیه همایش نمایشگاهی از ۱۷۰ اثر ایشان در معرض دید شرکت‌کنندگان گذاشته می شود و نیز همزمان با این همایش و بر اساس کمیته نامگذاری معابر شهر مشهد مقدس، خیابانی به نام علامه مصباح یزدی نامگذاری خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.