استاندار اصفهان از معلمان، روحانیان، مدیران و همه تأثیرگذاران جامعه خواست به صورت ویژه به ترویج نماز در جامعه بپردازند.

سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در چهارمین اجلاس نماز استان که به میزبانی نجف آباد برگزار شد، با بیان اینکه اگر اینگونه همایش‌ها کاربردی و عملیاتی نباشد در جامعه مؤثر نخواهد بود، از مدیران، معلمان، استادان، روحانیان و همه افرادی که می‌توانند بر اطرافیان خود اثرگذار باشند خواست برای خود مسئولیتی ویژه برای ترویج نماز طراحی، برنامه ریزی و اجرا کنند.


او ادامه داد: همچنین مدیران ادارات استان برای ترویج اقامه نماز در جامعه برنامه عملیاتی داشته باشند و احساس مسئولیت کنند.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه تنها با توجه و اهتمام بر فریضه الهی نماز می‌توانیم در قبال سایر وظایف خود نگاه پایدار و مستمر داشته باشیم یادآور شد: حتی مفهومی مثل جهاد هم ذیل فریضه نماز تعریف می‌شود و اگر مجاهدی تابع فرهنگ نماز و ارتباط صحیح با خدا نباشد مانند گروه‌های تروریستی به خود اجازه می‌دهد به جان و مال انسان‌ها تعرض کند.


مرتضوی با تاکید بر این نکته که در حوزه نماز نباید فعالیت‌های ظاهری شود ادامه داد: اگر امروز در برخی مسائل اجتماعی و فرهنگی دچار سردرگمی شده‌ایم بخشی از آن به غفلت در حوزه ترویج نماز در جامعه باز می‌گردد، چون نماز انسان را مسئول تربیت و به مواردی همچون حفظ بیت المال و رعایت حقوق دیگران پایبند می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.