انتقاد استاندار سیستان و بلوچستان از عملکرد جزیره‌ای دانشگاه‌ها

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها محل تربیت مدیران و صنعتگران است، گفت: دانشگاه عامل اصلی پیشرفت و توسعه منطقه است.

محمد کرمی در حاشیه دیدار معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم گفت:  دانشگاه‌ها عامل اصلی پیشرفت و توسعه هستند، بنابراین موضوعات مرتبط با دانشگاه حائز اهمیت است.

وی تصریح کرد: البته افزایش سطح علمی اساتید و دانشجویان در عرصه‌های مختلف باید مورد توجه قرار بگیرد.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تکمیل تجهیزات آزمایشگاهی، آموزش‌های مهارتی و همچنین آموزش‌های بین رشته‌ای در پیشبرد اهداف دانشگاه‌ها تاثیر گذار هستند.

وی با تاکید بر اهمیت توانمندسازی دانش آموزان و دانشجویان و تربیت نسل‌های آینده افزود: جایگاه پارک‌های علم و فناوری در زمینه توانمند سازی نسل‌های آینده بسیار حائز اهمیت است.

کرمی خاطر نشان کرد: باید در پارک‌های علم و فناوری ایده‌ها تبدیل به محصول شود و محصولات را در شرکت‌های دانش بنیان به تولید برسانیم.

وی با انتقاد از عملکرد جزیره‌ای دانشگاه‌ها گفت: هم‌افزایی بین دانشگاه‌ها یکی از مسائل تاثیر گذار در پیشرفت و توسعه همه جانبه است که باید مدنظر باشد.

استاندار سیستان و بلوچستان در ادامه با بیان فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه تولید علم بیان داشت: یکی از دلایل اصلی ورشکستکی کارگاه‌های تولیدی عدم ارتباط موثر بین دانشگاه و صنعت است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار