سهم خراسان رضوی از طرح مردمی کاشت درخت سالانه ۳۷ میلیون نهال است

مدیرکل منابع طبیعی خراسان رضوی گفت: سهم این استان از اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در سه سال، کاشت سالانه ۳۷ میلیون نهال است.

محسن فنودی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت: کاشت این تعداد درخت از سال ۱۴۰۲ آغاز و برای مدت سه سال تداوم دارد بنابراین همکاری و مشارکت مردم را اساس اجرای مطلوب این طرح می‌دانیم.

او افزود: تا قبل از این سالانه یک تا یک و نیم میلیون نهال در استان تولید می‌شد که با اجرای این طرح ظرفیت تولید را با همکاری شرکت‌های دانش بنیان افزایش داده ایم و در حال آماده سازی برای تولید ۳۷ میلیون نهال هستیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی ادامه داد: هدف از اجرای این طرح توسعه جنگل کاری، ایجاد فضای سبز و کاهش آلودگی هواست.

فنودی با بیان این که وظیفه اصلی ما حفظ، احیا، توسعه و بهره برداری اصولی از منابع طبیعی است بیان کرد: حفاظت و نگهداری از هشت میلیون هکتار از اراضی خراسان رضوی بر عهده این اداره کل است.

او تصریح کرد: تا کنون بیش از ۷.۵ میلیون هکتار از اراضی تحت حفاظت منابع طبیعی سند دار و سند تک برگ ۶ میلیون هکتار دریافت شده است و بقیه هم تا پایان سال مالی به اتمام خواهد رسید.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی با بیان این که ۱۵ تا ۲۱ اسفند هرسال هفته منابع طبیعی نامگذاری شده است تاکید کرد: در این هفته تعداد ۳۰ طرح در ۱۱شهرستان استان به بهره برداری می‌رسد.

فنودی اظهار کرد: طرح‌های آبخیزداری و آبخوان داری یاد شده با ۹۰ هزار متر مکعب ظرفیت و با ۲۱ میلیارد تومان اعتبار آماده شده است و پنج هزار بهره بردار استان ذینفع این طرح‌ها هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.