۶۵ درصد سهمیه حج تمتع ۱۴۰۲ استان سمنان تکمیل شد

مدیر حج و زیارت استان سمنان گفت: ۶۵ درصد سهمیه این استان برای شرکت در حج تمتع ۱۴۰۲ با نام‌نویسی متقاضیات تکمیل شد.

خلیل دلپاک مدیر حج و زیارت استان سمنان ابراز کرد: سهمیه استان سمنان برای اعزام به حج تمتع ۱۴۰۲، یکهزار و ۱۳۰ نفر است که اکنون بیش از ۹۰۰ نفر ثبت نام کردند.

وی ادامه داد: محدودیت سنی برای ثبت نام اعزام به حج تمتع ۱۴۰۲، وجود ندارد و اولویت نخست (مشمولان تشرف) افرادی هستند که در کاروان‌های حج سال ۱۳۹۹ نام‌نویسی و وجوه مربوط را واریز کرده‌اند، اما به دلیل لغو حج در آن سال موفق به تشرف نشدند و تاکنون نیز انصراف نداده‌اند. در صورت عدم مراجعه این افراد، برای تکمیل ظرفیت خالی کاروان‌ها، اولویت‌های بعدی فراخوان خواهند شد.

وی بیان کرد: ۹۰ درصد افرادی که در کاروان‌های حج سال ۱۳۹۹ نام‌نویسی و وجوه مربوط را واریز کرده‌اند، اما به دلیل لغو حج در آن سال موفق به تشرف نشدند، برای اعزام به حج تمتع ۱۴۰۲ ثبت‌نام کردند و ۱۰ درصد هنوز مراجعه نکردند.

دلپاک تصریح کرد: اولویت دوم همه دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری حج تمتع تا تاریخ بیست و نهم اسفند ۱۳۸۵ و اولویت سوم دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری حج تمتع تا ۳۱ فروردین ۱۳۸۶ و اولویت چهارم دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری حج تمتع تا تاریخ سی و یکم اردیبهشت ۱۳۸۶ هستند.

وی یادآور شد: اولویت پنجم، تمام دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری حج تمتع از تاریخ یکم خرداد ۱۳۸۶ به بعد به صورت روزشمار و فقط تا تکمیل ظرفیت کاروان‌ها در سطح هر استان است.

مدیر حج و زیارت استان سمنان با بیان اینکه متقاضیان اعزام برای سفر حج تمتع سال ۱۴۰۲ باید دارای گذرنامه حداقل با تاریخ اعتبار یکم دی ۱۴۰۲ باشند، گفت: متقاضیان تشرف به حج تمتع ۱۴۰۲ می‌توانند به برای ثبت نام به سامانه رزرو حج تمتع ۱۴۰۲ مراجعه کنند.

اولویت‌های فرآیند نام نویسی در کاروان‌های حج و زیارت

اولویت اول: ثبت نام افرادی که در کاروان‌های حج سال ۱۳۹۹ نام‌نویسی نموده و وجوه مربوط را واریز و تاکنون نیز انصراف نداده‌اند از ۱۰ اسفند ماه ۱۴۰۱ آغاز شد و بدیهی است درصورت مراجعه نکردن این افراد، ظرفیت خالی باقیمانده از اولویت‌های بعدی تکمیل خواهد شد.

اولویت دوم: تمام دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری حج تمتع تا ۲۹ اسفند ماه ۱۳۸۵ می‌توانند از ۱۲ اسفند ماه ۱۴۰۱ برای نام نویسی اقدام نمایند. البته این افراد لازم است قبل از نام‌نویسی با مراجعه به سامانه و نسبت به بروزرسانی اطلاعات خویش و اخذ کدرهگیری اقدام کنند.

اولویت سوم: کلیه دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری حج تمتع تا ۳۱ فروردین ماه ۱۳۸۶ می‌توانند از ساعت ۱۰ صبح ۱۴ اسفند ماه ۱۴۰۱ اقدام کنند؛ البته نام نویسی از این افراد بصورت فراخوان عمومی نبوده و صرفاً درصورت وجود ظرفیت خالی در کاروان‌های اعلامی، امکان نام نویسی دارند. این افراد نیز لازم است قبل از نام‌نویسی با مراجعه به سامانه نسبت به بروزرسانی اطلاعات و اخذ کدرهگیری اقدام کنند.

اولویت چهارم: کلیه دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری حج تمتع تا ۳۱ اردیبهشت ۱۳۸۶ می‌باشد که می‌توانند از ساعت ۱۰ صبح روز ۱۶ اسفند ماه اقدام کنند؛ البته نام نویسی از این افراد بصورت فراخوان عمومی نبوده و صرفاً درصورت وجود ظرفیت خالی در کاروان‌های اعلامی، امکان نام نویسی دارند. این افراد نیز لازم است قبل از نام‌نویسی با مراجعه به سامانه نسبت به بروزرسانی اطلاعات و اخذ کد رهگیری اقدام کنند.

اولویت پنجم: کلیه دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری حج تمتع از یکم خرداد ماه ۱۳۸۶ به بعد بصورت روزشمار و صرفاً تا تکمیل ظرفیت کاروان‌ها در سطح هر استان (به تناسب ظرفیت خالی) می‌باشد که می‌توانند از ۱۸ اسفند ماه ۱۴۰۱ اقدام کنند؛ البته نام نویسی از این افراد بصورت فراخوان عمومی نبوده و صرفاً درصورت وجود ظرفیت خالی در کاروان‌های اعلامی، امکان نام نویسی دارند. این افراد نیز لازم است قبل از نام‌نویسی با مراجعه به سامانه نسبت به بروزرسانی اطلاعات و اخذ کدرهگیری اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار