۳۴ داوطلب در انتخابات اتاق بازرگانی قزوین با یکدیگر رقابت می‌کنند

رئیس هیات نظارت بر دهمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی قزوین گفت: ۳۴ داوطلب در دهمین دوره انتخابات اتاق قزوین احراز صلاحیت شده و با یکدیگر رقابت می‌کنند.

عبدالعظیم مظاهری رئیس هیات نظارت بر دهمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی قزوین گفت: برگزاری عادلانه و ایجاد شرایط برابر برای تمامی داوطلبان عضویت در انتخابات بازرگانی از مهم‌ترین وظایف هیات نظارت بر انتخابات اتاق دانست و گفت: هیات نظارت در قزوین با ترکیب ۲ نفر از اعضای بخش خصوصی و یک نفر از بخش دولتی (نماینده سازمان صنعت، معدن و تجارت) تشکیل شده و از دوم بهمن ماه کار خود را آغاز کرده است.

این مسوول نظارتی با بیان اینکه ۵۹ نفر برای شرکت در دهمین دوره انتخابات هیات مدیره اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی قزوین به عنوان داوطلب ثبت نام کرده بودند، افزود: شورای عالی نظارت پس از بررسی‌ها نسبت به احراز صلاحیت ۳۴ نفر از این افراد اقدام کرد.

وی به تفکیک داوطلبان براساس حوزه‌های کاری اشاره کرد و گفت: بخش‌های صنعت و بازرگانی هرکدام دارای ۱۱ داوطلب هستند و ۶۴ درصد داوطلبان انتخابات را تشکیل می‌دهند.

مظاهری ادامه داد: در بخش‌های معدن و کشاورزی نیز هرکدام ۶ داوطلب برای کسب کرسی هیات مدیره اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی استان قزوین رقابت می‌کنند.

این مسوول نظارتی گفت: هیات نظارت بر دهمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی برای بررسی و احراز صلاحیت حرفه‌ای داوطلبان و اعلام نظر به انجمن مرکزی نظارت ۴۰۰ ساعت نفر کار کرده است.

چهار نفر از بخش دولتی در کنار عوامل اجرایی انتخابات اتاق قزوین حضور دارند

وی در رابطه با عوامل برگزاری انتخابات نیز گفت: عوامل اجرایی برگزاری انتخابات از نیرو‌های انسانی بخش خصوصی و همچنین چهار نفر از نیرو‌های بخش دولتی هستند که با صدور حکم از سوی انجمن نظارت بر انتخابات انتخاب و فعالیت می‌کنند.

این مسوول نظارتی در رابطه با شرایط رای دهندگان در انتخابات اتاق بازرگانی، گفت: تمامی اعضای حقیقی و حقوقی که دارای ۲ سال سابقه کارت عضویت و یکی از شرایط سه گانه شامل فروش سالانه به میزان ۱۵ میلیارد تومان، دارا بودن ۲۰ نفر اشتغال در فهرست بیمه شدگان شاغل طی یک سال و یا گواهی انتخاب به عنوان صادرکننده یا تولیدکننده نمونه استانی یا ملی امکان رای دهی در این انتخابات را دارا هستند.

وی با بیان اینکه اعضای حقیقی مکلف به ثبت نام در سامانه election.iccima.ir هستند، افزود: انتخابات در زمان مقرر در ساختمان اتاق بازرگانی قزوین در بلوار آیت الله خامنه‌ای برگزار می‌شود.

رئیس هیات نظارت بر دهمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی قزوین در رابطه با نحوه تبلیغات داوطلبان نیز گفت: شیوه نامه تبلیغات در سایت اتاق بازرگانی ایران و قزوین منتشر شده و به کلیه داوطلبان اعلام شده است.

مظاهری با بیان اینکه اطلاع رسانی در خصوص برگزاری انتخابات و اعلام نتایج رای گیری صرفا از سوی روابط عمومی هیات نظارت بر انتخابات انجام می‌شود، افزود: پیش بینی می‌کنیم ۲۱ اسفند ماه نتایج انتخابات اعلام شود.

وی با بیان اینکه براساس ابلاغیه انجمن نظارت بر انتخابات اتاق، داوطلبان پس از رای گیری می‌توانند براساس جدول زمان بندی برای اعتراض به روند انتخابات یا گزارش سوء جریان نحوه انتخابات و اعتراض به تصمیم هیات نظارت و رسیدگی آن در انجمن نظارت و شورای عالی نظارت اقدام کنند.

اعتبارنامه منتخبین اتاق بازرگانی ۲۰ اردیبهشت سال آینده صادر می‌شود

رئیس هیات نظارت بر دهمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی قزوین افزود: ۷۰۰ تن از فعالان اقتصادی دارای کارت بازرگانی امکان مشارکت در انتخابات یاد شده را دارند.

این مسوول نظارتی در رابطه با زمان آغاز به کار منتخبین در قالب هیات مدیره اتاق بازرگانی، گفت: اعتبارنامه منتخبین بیستم اردیبهشت ماه سال آینده از سوی انجمتن نظارت بر انتخابات صادر می‌شود و اعضای انتخاب شده می‌توانند فعالیت خود را از این تاریخ به بعد به طور رسمی آغاز کنند.

دهمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی، صنایع و معادن قزوین همزمان با سراسر کشور شنبه بیستم اسفند ماه از ساعت هشت صبح تا ۱۸ بعدازظهر همین روز برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.