تشکیل کمیته ارتقا بهره‌وری در ادارات دولتی ضروری است

مسئول سازمان بسیج ادارات سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: تشکیل کمیته ارتقا بهره وری در ادارات ضروری است و باید با تشکیل کارگروهی در ادارات نقاط قوت موجود تقویت و نقاط ضعف و نارسایی‌های اداری رصد و ارزیابی شده و برای رفع آن چاره‌سازی کرد.

عبدالله اسکندری مسئول سازمان بسیج ادارات سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر روز چهارشنبه در نشست هیئت اندیشه‌ورز سازمان بسیج ادارات استان بوشهر با موضوع راهکار‌های ارتقا بهره وری کارمندان ادارات استان اظهار کرد: رسالت بسیج ادارات کمک به انجام بهتر امور و روند خدمت رسانی در ادارات است.

وی با اشاره با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با کارآفرینان، تولیدکنندگان و دانش بنیان‌ها در بهمن ماه سال جاری، افزود: معظم له در این دیدار و در بیاناتی راهگشا دو درخواست مهم را مطرح فرمودند که مخاطب آن موثرین و برنامه ریزان نظام اداری کشور بود.

مسئول سازمان بسیج کارمندان استان بوشهر تصریح کرد: ایشان ارتقا بهره وری کارکنان دولت و حذف بروکراسی‌های زائد در اخذ مجوز‌ها را مورد تاکید قرار دادند و خواستار ارائه راه حل‌های اثربخش برای آن‌ها شدند.

اسکندری گفت: پس از ایراد بیانات رهبر معظم انقلاب، مطالبات ایشان به مثابه یک فرمان تلقی و ارتقا بهره وری کارمندان در دستور کار هیئت‌های اندیشه‌ورز سازمان بسیج ادارات استان بوشهر قرار گرفت.

مسئول سازمان بسیج ادارات سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر ادامه داد: نظام اداری آیینه تمام نمای سیاست‌های دولت است و کارآمدی و اثربخشی نظام اداری در کشور به معنای کارآمدی قوه مجریه و سایر قواست و خدای ناکرده ناکارآمدی آن به حساب کلیت نظام نوشته می‌شود.

وی با برشمردن شاخص‌های نظام دیوانی موفق و گره گشا، تاکید کرد: مهمترین شاخص یک نظام اداری موفق، کارآمدی و مقبولیت مردمی است و در این زمینه باید برای اقناع افکار عمومی تلاش مضاعف کرد.

اسکندری نگاه بیرونی به نظام دیوانی را نیازمند ترمیم و بازسازی دانست و گفت: مدیران و کارمندان نباید هراسی از ارزیابی شدن توسط مردم داشته باشند، چه بسا این ارزیابی اصلاح فرایند‌ها و شیوه‌های خدمت رسانی را به دنبال داشته باشد.

مسئول سازمان بسیج ادارات سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر یادآور شد: نقش مدیران دستگاه‌ها در افزایش بهره‌وری ممتاز و تعیین‌کننده است و اگر کارمندان را افسران و سربازان بهره‌وری در ادارات بنامیم، مدیران دستگاه‌ها در خط مقدم بهره‌وری دستگاه‌ها قرار دارند.

وی مردم را، ولی نعمتان و صاحبان اصلی نظام دانست و گفت: بر اساس آمار روزانه ۵ میلیون مراجعه مردمی به ادارات و دستگاه‌های اجرایی داریم و رضایتمندی مردم از نظام دیوانی کشور، اثبات کارآمدی نظام و توسعه کشور را به دنبال دارد.

اسکندری ادامه داد: نظام اسلامی به دنبال خدمت‌رسانی صادقانه به مردم است و برای تحقق و مقاوم سازی این هدف، افزایش بهره وری باید دغدغه اصلی مدیران و به فرهنگ غالب در دستگاه‌های اجرایی تبدیل شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.