رشد ۸.۴۹ درصدی اقتصاد در سیستان و بلوچستان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس برآوردهای صورت گرفته میزان رشد اقتصادی استان ۸.۴۹ درصد است.

مهرداد عرب اول رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان گفت: این رشد اقتصادی به ترتیب در بخش‌های صنعت ۱۱.۰۸ درصد، کشاورزی ۹ درصد، خدمات ۷.۴ درصد و معدن ۷.۰۵ درصد توزیع شده است.

مهرداد عرب اول به بررسی عوامل موثر بر رشد اقتصادی هدف گذاری شده در سال۱۴۰۱، سیستان و بلوچستان اشاره کرد و افزود: اولویت اصلی برنامه‌های دولت و قانون بودجه سال ۱۴۰۱، دستیابی به نرخ رشد اقتصادی ۸ درصد در کشور و ۸.۴ درصد در استان بوده است.

وی ادامه داد: ۴۷.۲ درصد اشتغال سیستان و بلوچستان در بخش خدمات، ۳۸.۲ درصد مشاغل مربوط به حوزه صنعت و ۱۴.۶ درصد مشاغل استان در بخش کشاورزی است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان به ضرورت توجه به بخش معدن در بلندمدت اشاره کرد و افزود: ازبخش معدن با وجود ظرفیت های موجود در آن برای ایجاد ارزش افزوده همواره در این یک دهه غفلت شده و به شدت نسبت به سایر بخش ها عقب مانده است.

عرب اول افزود: در صورتی که بخواهیم برای رشد اقتصادی بیشتر در استان برنامه ریزی کنیم، باید بخش های خدمات و صنعت در کوتاه مدت و میان مدت و بخش معدن به دلیل داشتن ظرفیت و ارزش افزوده‌ای که می‌تواند ایجاد کند، در بلند مدت مد نظر سیاست گذاران اقتصادی استان قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار