عدم پاسخگویی به شهروندان باعث ایجاد شکاف بین مردم و مسئولان می‌شود

شهردار شهرکرد گفت: عدم پاسخگویی به نیاز‌ها و مطالبات مردم باعث شکاف جدی بین مدیریت شهری و شهروندان می شود.

محمدحسین واحدیان اظهارداشت: فرهنگ شهری یکی از شاخصه‌های توسعه شهری است که اگر بخش فرهنگ در شهر توسعه یابد شهر متحول خواهد شد و توجه به مباحث فرهنگی برای همه حوزه‌ها و دستگاه اجرایی ضروری است و اگر بخواهند وظیفه اصلی‌شان را توجه کنند باید بخش خاص آن را به حوزه فرهنگ و اجتماع اختصاص دهند.

شهردار شهرکرد افزود: مجموعه مدیریت شهری به دلیل رشد روز افزون شهرها، جمعیت‌ها و درخواست و توقعاتی که شهروندان دارند باید پاسخگو باشند و این پاسخگویی اگر به موقع و به جا انجام نشود یک شکاف جدی بین مدیریت شهری و شهروندان رخ می‌دهد.


بیشتر بخوانید


وی اضافه کرد: در گذشته جنس درخواست شهروندان به صورت سخت‌افزاری بودهو عمدتا در حوزه آسفالت، جدول، تقاطع و ... بوده هر چند امروز هم این درخواست‌ها وجود دارد، اما علاوه‌بر درخواست‌های سخت افزاری، درخواست‌های نرم‌افزاری نیز اضافه شده است.

واحدیان ادامه داد: فضا‌هایی که برای تعاملات اجتماعی وجود دارد باید بیشتر شود و مدیریت شهری پاسخگوی مردم باشد و از زمانی که شعار داده شد شهرداری‌ها از نهاد خدماتی به اجتماعی تبدیل شوند، دغدغه بوده که بتوانیم پاسخگوی مردم باشند.

وی گفت: ایجاد حس تعلق به مجموعه منجر به مشارکت خواهد شد و هویت بخشی باید صورت پذیرد.

واحدیان افزود: زبان هنر و شعر و ادبیات تأثیرگذاری بیشتری بر هویت بخشی خواهد داشت و می‌تواند داشته‌هایمان را به درستی انتقال دهد.

وی گفت: ایجاد خانه‌های فرهنگ، فرهنگسرا و ایجاد مسیر هنری، فرهنگی گردشگری در برنامه‌های ما خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار