مخالفت مکزیک با پیشنهاد آمریکا برای مداخله نظامی علیه کارتل‌های مواد مخدر

رئیس جمهور مکزیک مداخله نظامی آمریکا علیه کارتل‌های مواد مخدر در کشورش را نقض حاکمیت خواند.

مکزیک یکی از کشور‌هایی است که بالاترین آمار‌های جرم و جنایت مرتبط با مواد مخدر را در جهان دارد. براساس آمار‌های ارائه شده در سال ۲۰۱۲ برآورد می‌شود بیش از ۴۵۰ هزار نفر به طور مستقیم در کارتل‌های مواد مخدر مکزیک عضویت دارند و زندگی ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر نیز به طور غیرمستقیم به فعالیت کارتل‌های مواد مخدر وابسته است. ناکامی دولت مکزیک در مقابله با کارتل‌های مواد مخدر باعث شده آمریکا، همسایه شمالی این کشور به دنبال مداخله مستقیم در این زمینه باشد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس جمهور مکزیک امروز (پنجشنبه) طرح قانونگذاران آمریکایی به منظور مداخله نظامی ایالات متحده در این کشور با هدف مقابله با کارتل‌های مواد مخدر را رد کرده و آن را نقض حاکمیت کشورش خواند.

لوپز اوبرادور در یک کنفرانس خبری به رسانه‌ها گفت: ما به هیچ دولت خارجی اجازه نخواهیم داد در امور ما مداخله کند چه رسد به آنکه بخواهد اقدام نظامی در خاک ما انجام دهد.

پس از آنکه چهار آمریکایی در نوار مرزی شمالی مکزیک ربوده شده و دو تن از آن‌ها کشته شدند برخی قانونگذاران جمهوریخواه در واشنگتن خواستار موضع سخت‌تر دولت آمریکا علیه کارتل‌های مواد مخدر و مداخله نظامی علیه آن‌ها در خاک مکزیک شدند.

دان کرنشو، قانونگذار جمهوریخواه ایالت تگزاس روز گذشته با انتشار یک پیام در صفحه شخصی خود در توییتر خطاب به رئیس جمهور مکزیک به زبان اسپانیایی نوشت: چرا شما اجازه نمی‌دهید که آمریکا از قدرت نظامی علیه کارتل‌های مواد مخدر در مکزیک استفاده کند؟

رئیس جمهور مکزیک در جمع خبرنگاران گفت: درخواست برای مداخله نظامی در کشور ما غیرمسئولانه است. علاوه بر این، چنین اقدامی توهین به ملت مکزیک است و ما در این زمینه از کسی (دولت خارجی) دستور نمی‌گیریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
HOSSEIN
۰۵:۱۱ ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
اینها اکه اینکاره بودن مردم خودشون دستی دستی معتاد نمی کردن که اینهمه حوملس و کارتون خواب داشته باشند
آخرین اخبار